Przejęcie Bombardier Transportation pozwoli Alstom na wzmocnienie pozycji lidera na rynku kolejowym. Powiększona grupa charakteryzuje się łącznym przychodem pro forma w wysokości ok. 15,7 mld euro oraz łącznym portfelem zamówień o wartości 71,1 mld euro. Zatrudnia 75 tys. osób w 70 krajach na całym świecie.
- Jesteśmy dziś świadkami wyjątkowej chwili w historii Alstom i sektora mobilności na całym świecie. Powstał właśnie nowy globalny lider, którego działalność koncentruje się na inteligentnej, zrównoważonej mobilności. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, cały świat musi zaangażować się w głębokie przemiany środowiskowe i społeczne, by móc sprostać wielkim wyzwaniom urbanizacji, równych szans rozwoju gospodarczego i zmian klimatycznych. Transport, niezbędny dla życia zawodowego i społecznego, a zarazem wywierający ogromny wpływ na środowisko, znajduje się w ścisłym centrum tej transformacji - podkreślił Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom.
Dzięki przejęciu spółki Bombardier Transportation Alstom dysponować będzie najpełniejszą ofertą na potrzeby kolejnictwa na całym świecie. W zakresie taboru kolejowego oferta obejmie produkty zarówno na potrzeby kolei lekkiej, jak i kolei dużych prędkości. Dzięki flocie 150 tys. pojazdów Alstom będzie dysponować największą na świecie bazą zainstalowanych pojazdów, co znacząco ułatwi dalsze umocnienie koncernu na pozycji lidera w sektorze usług. Stanie się także liderem na polskim rynku kolejowym.
Co to oznacza dla naszego miasta? Po fuzji w skali kraju największą rolę mają odgrywać dwie duże fabryki taboru szynowego, czyli chorzowski Alstom Konstal i fabryka Bombardiera we Wrocławiu. W planach koncernu znajduje się dalsza rozbudowa i zwiększenie zdolności produkcyjnych zakładu w Chorzowie. Alstom zakupił już ponad 150 ha ziemi, na których prawdopodobnie postawione zostaną nowe hale. Rozwijany będzie także zakład we Wrocławiu, ale w tym przypadku nie podano jeszcze żadnych szczegółów.
Fot. Alstom.com










Napisz komentarz
Komentarze