Pociągi mają wyjechać na tory pod koniec 2024 roku. Będą obsługiwały regionalną sieć kolejową Dolnej Saksonii – Expresskreuz Bremen/Niedersachsen (EBN), która łączy Bremę, Hanower, Oldenburg, Wilhelmshaven, Norddeich-Mole, Osnabrueck i Bremerhaven. Zanim trafią do Salzgitter, przejdą skrupulatne testy na terenie chorzowskiej fabryki.
W zakładzie Alstom Konstal w Chorzowie zostanie wyprodukowanych 68 w pełni wyposażonych członów jednopoziomowych. Polski oddział Alstom dostarczy też podwozia oraz ściany boczne do 86 wagonów dwupoziomowych.
- Zakład w Chorzowie był od samego początku zaangażowany w pracę nad tym strategicznym projektem. Możliwości produkcyjne i technologie dostępne w chorzowskiej fabryce były ważnym elementem postępowania przetargowego i opracowania oferty. Teraz wchodzimy w fazę przygotowawczą do uruchomienia produkcji wiosną przyszłego roku. Jesteśmy dumni, że istotna część zamówienia powstanie w polskiej fabryce - mówi Paweł Siwek, dyrektor zarządzający Alstom Konstal.
Umowa obejmuje także usługę serwisowania pociągów przez 30 lat oraz gwarancję na części zamienne.
Źródło: własne/materiały prasowe










Napisz komentarz
Komentarze