Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

ZUS przyznał już 95 proc. świadczeń „Dobry Start”

Większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. W województwie śląskim ZUS wypłacił 133 mln zł rodzicom i opiekunom na zakup przyborów szkolnych i podręczników. W całym kraju przyznano ponad 4,1 mln świadczeń na łączną kwotę 1 mld 162 mln zł.
ZUS przyznał już 95 proc. świadczeń „Dobry Start”

Wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start” ZUS przyjmuje od lipca. Minęło 2,5 miesiąca od tej daty, a już 95 proc. z tych złożonych w Śląskim została pozytywnie rozpatrzona. Do rodziców i opiekunów z naszego województwa wpłynęło 133 mln zł na rachunki bankowe. Do tej pory rodzice w woj. śląskim złożyli 356 tys. wniosków na 494 tys. dzieci. Przyznano 467 tys. świadczeń, co daje 95 proc. z wszystkich złożonych wniosków.

- Sukcesywnie ZUS przyznaje i wypłaca kolejne 300 plus, jeśli rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu i dołączył do niego wszystkie niezbędne dokumenty, to ma gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie - to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

Błędy we wnioskach wydłużają procedurę

- Wnioski o 300 plus składamy elektronicznie, system prowadzi nas krok po kroku co należy wpisać, ale czasami zdarzają się błędy, jak chociażby pomyłka cyfry w PESELU, czy w podanym koncie bankowym, czasami rodzice składają kilka wniosków na to samo dziecko, bo zapomnieli, że wcześniej złożyli. Niestety, jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co wydłuża czas rozpatrzenia wniosku – tłumaczy rzeczniczka.

Najczęściej popełniane błędy to: nieprawidłowy PESEL dziecka, błędny numer rachunku bankowego, kilka wniosków złożonych na to samo dziecko. Zdarzają się również sytuacje, że zarówno matka, jak i ojciec dziecka wnioskują o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dołączane są niepotrzebnie. 

Brak reakcji na uzupełnienie wniosku utrudnia wypłatę 

W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku. 

- O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez sms i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety wielu rodziców nie reaguje na wezwanie. Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane. Dlatego prosimy wnioskodawców, że jeśli otrzymali z ZUS informację o uzupełnienie wniosku, by sprawdzili profil PUE, uzupełnili niezbędne dane, czy wyjaśnili nieścisłości, dzięki temu, my będziemy mogli szybciej przyznać świadczenie, a rodzice otrzymać pieniądze na konto – wyjaśnia Kopczyńska.

źródło: Informacja prasowa ZUS


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Lid KaTreść komentarza: To już jest koniec prezydenta Szymona Michałka, w ostatnim czasie słyszę tylko złe informacje na temat „namiestnika” Chorzowa. Wystarczył rok żeby mieszkańcy zrozumieli swój błąd, już się w język nie gryzą. Nieszczęśliwego Chorzowa nastał czas :(Data dodania komentarza: 16.05.2025, 23:03Źródło komentarza: Prezydent podsumuje rok urzędowania. Sprawdzamy kluczowe decyzjeAutor komentarza: Marta MagrowskaTreść komentarza: Dziwne Tylko negatywne komentarze na" 16stke Michałka" widzę same rzetelne konta i nie podstawionych ludzi. Panie redaktorze wstydź się!Data dodania komentarza: 16.05.2025, 20:23Źródło komentarza: Przed wyborami do rady nadzorczej ChSM: wojna na ulotki i kandydaci z krótkim stażemAutor komentarza: Zaniepokojony mieszkaniecTreść komentarza: Grupa Michałka podszywa się pod Chsm. To jest kradzież znaku towarowego i wprowadzanie mieszkańców w błąd. Dodatkowo pani Kordela, pani Herman i p. Ahnert nie mieszkają w zasobach spółdzielni, więc po co się pchają? Chcą zniszczyć spółdzielnie jak wszystko czego dotkną.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 14:59Źródło komentarza: Przed wyborami do rady nadzorczej ChSM: wojna na ulotki i kandydaci z krótkim stażemAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Ooo to trzeba to nagłośnić .brak słów kim ci ludzie są,podobno w wodociągów też jest nie za ciekawie ludzie są zastraszaniData dodania komentarza: 15.05.2025, 22:09Źródło komentarza: Przed wyborami do rady nadzorczej ChSM: wojna na ulotki i kandydaci z krótkim stażemAutor komentarza: UWAGATreść komentarza: Ludzie, którzy chcą przejąć spółdzielnie są pokroju Śniechowskiego, a kto to? To obecny prezes Wodociągów, ale zasłynął fikcyjnymi meldunkami przed wyborami samorządowymi!!! Zdolni do wszystkiego! Uważajcie na nich!Data dodania komentarza: 15.05.2025, 17:29Źródło komentarza: Przed wyborami do rady nadzorczej ChSM: wojna na ulotki i kandydaci z krótkim stażemAutor komentarza: BolekTreść komentarza: Niskie opłaty - uśmiałby się kto. Od 30 lat, nic tylko podwyżki i podwyżki, po trochu, po więcej, na chama i inaczej. A ten zysk to gdzie idzie?Data dodania komentarza: 15.05.2025, 12:51Źródło komentarza: Przed wyborami do rady nadzorczej ChSM: wojna na ulotki i kandydaci z krótkim stażem
Reklama