Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 09:10
Reklama Baner reklamowy
ReklamaBudowa i remont na Ceneo

Znamy zwycięzcę licytacji alejki w Parku Śląskim

Japoński potentat samochodowy, Denso Thermal Systems Polska, szedł łeb w łeb z Netią, ale to jego nazwę po raz czwarty będzie nosić główna aleja Parku Śląskiego.
Znamy zwycięzcę licytacji alejki w Parku Śląskim

Na szczególną uwagę zasługuje również fakt, ile w tym roku wart był patronat nad alejką. Trakt spacerowy obok Hali Kapelusz został zlicytowany za 12 100 zł.

– Licytację podbiła firmę Netia, to ona w zasadzie wywindowała kwotę do uzyskanych 12 tysięcy, jednak prezes Denso było czujny, jak zawsze i nie dał się pokonać. To rekordowa kwota, nie spodziewaliśmy się takiej sumy – informuje Łukasz Respondek z Parku Śląskiego, odpowiedzialny za przeprowadzenie licytacji.

Park Śląski wystawił alejkę w serwisie aukcyjnym Allegro już po raz piąty – pierwszym zwycięzcą, który wylicytował alejkę na kwotę 1600 złotych był Browar Przystań i to jego marka widniała na tablicach opisujących nazwę alei.

Później, trzy razy z rzędu, w roku 2014, 2015 i 2016 alejka nosiła nazwę Denso Thermal Systems Polska sp. z o.o – japońskiego potentata produkującego samochodowe komponenty z siedzibą w Tychach. Podczas zeszłorocznej licytacji padł rekord – patronat nad spacerowym traktem okazał się być wart ponad 9 tysięcy złotych, co stanowiło kwotę większą niż suma zebrana łącznie podczas dwóch wcześniejszych finałów Orkiestry: 5 650 złotych w 2014 roku i 2 225 złotych w 2015 roku. Dziś Denso przebiło zeszłoroczny sukces o ponad 3 tysiące złotych.

Czy alejka, mimo wylicytowania przez tego samego nabywcę, zmieni swoją nazwę? Zdaniem Łukasza Respondka z Parku Śląskiego to możliwe.

– Nie prowadziliśmy jeszcze rozmów z prezesem Denso, Jackiem Gwoździem, co do tego, czy nazwa w jakikolwiek sposób ulegnie zmianie, ale jeśli firma zażyczy sobie nowości w nazewnictwie, do czego, jak zwycięzca licytacji ma prawo to oczywiście dostosujemy się do woli Denso - zaznacza Respondek.

Zarząd Parku zastanawiał się nad innymi formami wsparcia Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, ale finalnie postawił na klasykę. – W tym roku zastanawialiśmy się, czy nie zmienić formuły wsparcia Orkiestry, ale jak widać licytacja głównej alei Parku stała się już swoistą tradycją. Znaczenie ma tu także ekwiwalent promocyjny – podsumowuje Łukasz  Respondek.

Alejka, która rokrocznie wystawiana jest na licytację znajduje się w ścisłym centrum obiektu, przy popularnej wśród odwiedzających Park Śląski „Dużej Łące", przebiega nią główny ciąg komunikacji pieszej. Jej bezpośrednimi sąsiadami są Hala Wystaw „Kapelusz", promenada im. gen. Jerzego Ziętka, budynek dyrekcji i wiele restauracji. Trakt spacerowy jest dobrze widoczny z przebiegającej nad parkiem kolejki linowej „Elka". Ścieżka ma długość ponad 400 metrów.

Za nazwę alejki może posłużyć imię i nazwisko zwycięzcy aukcji, w przypadku firm ich nazwa. Dyrekcja Parku Śląskiego zastrzegła prawo do odrzucenia zaproponowanej nazwy w razie, gdyby okazała się w jakikolwiek sposób obraźliwa, niezgodna z dobrymi obyczajami, a nawet wulgarna. Władze Parku biorą na siebie koszt oznakowania alejki. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze

Autor komentarza: slazakTreść komentarza: Czy to znowu próba rozmontowania parku?! Najpierw wycinanie drzew i sprzedaz parku pod budowę blokow a teraz demontaż symboli parku?!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 19:48Źródło komentarza: Żyrafa wciąż bez głowy. I chyba jeszcze długo jej nie odzyskaAutor komentarza: Woda może się i rozchodzi, ale układy i znajomości nieTreść komentarza: Chorzów ma pecha. Anna Piontek miejskim konserwatorem zabytków. Trybunę stadiony Ruchu powstałą w 1937 roku, już skasowała. Teraz opowiada głupoty o wodzie, która się rozchodzi. Ta pani była dyrektorem Muzeum Ziemi PAN. Zaledwie po dwóch latach swoich rządów w muzeum, wyleciała ze stołka. Otrzymała dymisję w połowie dyrektorskiej kadencji. Oczywiście w reklamowaniu się na Fejsie, czy innych społecznościowych mediach, nic o tym nie wspomni. Jest mistrzynią autoreklamy. Z wykształcenia jest jedynie magistrem. Teraz mieszkańcy Chorzowa muszą doświadczać jej działań.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 19:42Źródło komentarza: Zespół ds. transformacji śródmieścia zabrał głos. “Jesteśmy w stanie przywrócić światłość temu miejscu”Autor komentarza: jolaTreść komentarza: Bez stadionu miasto może funkcjonować ,bez drogi niebawem pustynia.Może kolega dużego Bu pomoże.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:36Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna OmegaAutor komentarza: W.Treść komentarza: Możecie sobie mówic o Kotali co chcecie, ale nie tknął stadionu dopóki nie było pieniędzy na nowy. Nie było, to nie ruszał. A cukierek? Kasy na stadion nie ma, kasy nie będzie, stadionu teraz też już nie ma, pozwolenia na budowę nie ma a jak będzie to nie wiadomo jaki. Mieliśmy stadion wyłoniony w konkursie arch. na 12.000 z możliwością rozbudowy na mecz do 16.000 i w zupełności wystarczylo. Teraz będziemy się zadłużać na kolosa 22.000 za nie wiadomo w sumie ile, bo przecież 400.000.000 to czysta teoria, a w sumie nawet nie wiadomo jaki ten projekt będzie.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:35Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna OmegaAutor komentarza: J.Treść komentarza: Ciężko o wypadek w mieście, które stoi w korkach i w mieście, w którym ograniczono ruch przez zamknięcie estakady.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 11:19Źródło komentarza: Znamy już wyniki IV edycji Rankingu Miast Zrównoważonej Mobilności. Wśród docenionych znalazło się Miasto ChorzówAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Do szkoły podstawowej nr 22 ma być przeniesiona szkoła specjalna która mieści na na 3 Maja. Dyrektorka ze szkoły specjalnej to rodzina prezydenta miasta.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 21:52Źródło komentarza: Miasto chce połączenia SP22 i Ligonia. “My rodzice się na to nie zgadzamy”
Reklama
Reklama
Reklama