Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 07:55
Reklama

Wystawa "Koronacja" zagości w chorzowskim Skansenie

Już od najbliższego poniedziałku w Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie" będzie można oglądać wyjątkową wystawę Beaty Bojdy pn. "Koronacja". W rolę modelek wcieliły się kobiety, którym przyszło zmierzyć się z chorobą nowotworową.
Wystawa "Koronacja" zagości w chorzowskim Skansenie

Beata Bojda to uznana projektantka, stylistka i makijażystka, która dwukrotnie otrzymała tytuł Artysty Roku w dziedzinie makijażu oraz została wyróżniona prestiżowym tytułem "Beauty Industry Icon". W swoich projektach łączy sztukę ludową, współczesną modę i nowatorski makijaż, co pozwoliło jej na wypracowanie unikatowego stylu, który zdążył już zyskać uznanie na całym świecie. Prace artystki prezentowane były m.in. w Londynie, Paryżu, Dubaju czy Budapeszcie, teraz przyszedł czas na chorzowski Skansen.

Podstawą projektu "Koronacja" jest specjalnie przygotowana do niego kolekcja "Koronacja by Beata Bojda" składająca się z 13 sylwetek kobiecych w przeskalowanych koronach z ręcznie robionych krepinowych kwiatów oraz koronek koniakowskich. W roli modelek wystąpiły kobiety zmagające się z chorobą nowotworową, a ich "koronowanie" jest symbolem niepoddawania się i walki o zdrowie. 

- Do projektu zaproszono kobiety, które obecnie są w procesie leczenia, ale także te, które wygrały walkę z rakiem i walczą obecnie o zdrowie fizyczne i psychiczne po trudnym i wyniszczającym leczeniu onkologicznym. Co więcej, dla kobiet, które w wyniku chemio- lub radioterapii straciły włosy, Koronacja była szansą na odczarowanie tej traumy i zaakceptowanie nowego wyglądu - informują w Skansenie.

Kolekcja oraz modelki zostały uwiecznione podczas sesji zdjęciowej, z której powstało 26 portretów (po 2 na każdą sylwetkę) tworzących wystawę pn. "Koronacja". Ta, z 14-stoma pracami, zagości już 23 października w Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie", a zaplanowane na godz. 10:00 uroczyste jej otwarcie połączone będzie ze spotkaniem, w którym udział wezmą: Beata Bojda - autorka projektu Koronacja, Urszula Englert - ambasadorka projektu, Agnieszka Nowak - Prezes Zarządu Fundacji Strefa Kobiet oraz Katarzyna Stachowicz - bohaterka projektu, działaczka społeczna i radna wojewódzka.

Wstęp na wydarzenie wolny. Wystawę będzie można oglądać w Skansenie do 12 listopada.

Fot. Muzeum GPE Chorzów


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama