Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Warszawa po raz pierwszy. Gdzie warto się wybrać ?

Wybierając się po raz pierwszy do Warszawy, warto wcześniej ustalić sobie plan zwiedzania, aby móc zobaczyć jak najwięcej zabytków i atrakcji stolicy Polski. Jeśli decydujemy się na jednodniową wycieczkę do Warszawy, wówczas najprawdopodobniej nie uda nam się odwiedzić wszystkich najważniejsze symboli tego miasta. Dlatego większość turystów podróżując do Warszawy po raz pierwszy, decyduje się na dwudniową wycieczkę. Gdzie warto się wybrać, jeżeli do tej pory jeszcze nigdy nie widzieliśmy stolicy Polski? Podpowiadamy.
Warszawa po raz pierwszy. Gdzie warto się wybrać ?

Pałac Kultury i Nauki 

Kiedy po raz pierwszy wybieramy się do Warszawy, na trasie naszej wycieczki po tym mieście bez wątpienia powinien znaleźć się Pałac Kultury i Nauki. Jest to prawdziwy symbol stolicy Polski i jeden z najbardziej rozpoznawalnych, a także najwyższych budynków w Polsce. Zwiedzając go, koniecznie powinniśmy wyjechać na taras widokowy znajdujący się na 30 piętrze i zobaczyć piękną panoramę miasta. W miejscu tym działają również teatry, kino, muzea, a także knajpy.

Stare Miasto i Zamek Królewski

Zwiedzając po raz pierwszy Warszawę, bez wątpienia powinniśmy udać się na starówkę, która zachwyca kolorowymi kamienicami, wąskimi uliczkami i niesamowitą atmosferą. Została ona wpisana na listwę światowego dziedzictwa UNESCO i znajdziemy tu wiele atrakcji. Zwiedzając starówkę, warto odwiedzić miejsce, jakim jest warszawska restauracja i skosztować pysznej polskiej kuchni. Taki przystanek z pewnością pozwoli nam nabrać sił i chęci do dalszego zwiedzania. Będąc na Starym Mieście, powinniśmy zobaczyć również Zamek Królewski, gdzie można oprócz pięknych apartamentów polskich władców podziwiać także obrazy słynnego Rembrandta czy płótna Bernarda Bellotta. Na rynku Starego Miasta zobaczymy także Warszawską Syrenkę, czyli symbol tej miejscowości, a także barbakan czy dzwon na ulicy Kanonia.

Trakt Królewski

Kiedy skończymy zwiedzać Stare Miasto, warto przejść Traktem Królewskim, który zaczyna się przy Placu Zamkowym i biegnie przez Krakowskie Przedmieście do Łazienek Królewskich, a dalej aż do Wilanowa. Po drodze możemy zobaczyć tutaj wiele zabytkowych kościołów, parków i pałacyków. Jest to zdecydowanie najbardziej reprezentacyjna trasa miasta, która łączy dwie dawne rezydencje Królewskie. Wzdłuż ulic Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat znajduje się na przykład Pałac Prezydencki, ale też zabytkowy korpus Uniwersytetu Warszawskiego czy piękne kościoły i kamienice. W dalszych fragmentach Traktatu Królewskiego zobaczymy Aleje Ujazdowskie, przy których znajdują się ministerstwa i ambasady, a tę historyczną trasę kończy Pałac w Wilanowie.

 

Pałac w Wilanowie i Łazienki Królewskie

Będąc po raz pierwszy w Warszawie, bez wątpienia powinniśmy zobaczyć również Łazienki Królewskie, a także Pałac w Wilanowie. W tym pierwszym miejscu znajdują się oranżerie, amfiteatr, a także ogród chiński. Warto zobaczyć tutaj też pałac na wyspie. Latem odbywają się tutaj koncerty Chopinowskie i inne wydarzenia. Pałac w Wilanowie z kolei to nie tylko piękny obiekt historyczny, ale również niezwykłe ogrody, które znajdują się wokół niego, pełne pięknych rzeźb i ciekawych roślin.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Eureka 30.12.2023 23:44
W sezonie zimowym warto odwiedzić Magiczny Botaniczny. Iluminacje świetlne zapierają dech w piersiach

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama