Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 17:01
Reklama Baner reklamowy
ReklamaBudowa i remont na Ceneo

Jak wybrać naprawdę bezpieczny samochód w 2025 roku?

Wybór samochodu może w dużej mierze zależeć od poziomu bezpieczeństwa, szczególnie gdy z autem wiążą się codzienne dojazdy czy przewóz rodziny. Testy Euro NCAP, które oceniają ochronę pasażerów i pieszych oraz skuteczność systemów wspomagających, są dziś jednym z najważniejszych wyznaczników jakości. Poniżej prezentujemy zestawienie najbardziej wyróżniających się modeli, które w 2025 roku zdobyły najwyższe noty oraz wskazujemy najważniejsze czynniki, które warto wziąć pod uwagę, jeśli bezpieczeństwo jest naprawdę najważniejsze przy wyborze nowego auta.
Jak wybrać naprawdę bezpieczny samochód w 2025 roku?

Kluczowe kryteria oceny Euro NCAP

Euro NCAP analizuje cztery główne obszary:

  • Ochrona dorosłych pasażerów
  • Ochrona dzieci
  • Ochrona pieszych
  • Systemy bezpieczeństwa czynnego (Safety Assist)

Pełne pięć gwiazdek przyznawane jest modelom, które uzyskują wysokie wyniki we wszystkich kategoriach.

Top 3 najbezpieczniejsze samochody 2025

Miejsce

Model

Ochrona dorosłych

Ochrona dzieci

Safety Assist

Główne zalety

1

Tesla Model 3

96%

89%

94%

Rozbudowany pakiet kamer Tesla Vision, duża strefa zgniotu dzięki płaskiej baterii

2

Mercedes-Benz Klasa E

95%

88%

92%

System PRE-SAFE®, zaawansowane stopy stali i aluminium w konstrukcji nadwozia

3

Škoda Superb

94%

86%

90%

Dziesięć poduszek powietrznych, system Front Assist z wykrywaniem pieszych i rowerzystów

Szukasz nowego samochodu? Sprawdź platformę mamGO

mamGO to platforma, na której możesz w jednym miejscu i w prosty sposób znaleźć odpowiedni dla siebie samochód oraz wybrać jedną z dostępnych form finansowania. Na platformie dostępna jest porównywarka ofert, kalkulator opłat i rat miesięcznych, a także licznik emisji CO2 co ułatwia wybór najlepszego rozwiązania, dopasowanego do potrzeb i stylu życia.

Najważniejsze wyróżniki

  1. Tesla Model 3
    Elektryczny sedan nadal wyznacza standardy bezpieczeństwa aktywnego dzięki oprogramowaniu Tesla Vision. Płaska konstrukcja baterii pod podłogą pozwala na powstanie obszernej strefy zgniotu czołowego, minimalizując ryzyko urazów.
  2. Mercedes-Benz Klasa E
    Luksusowa limuzyna została wyposażona w system PRE-SAFE®, który przygotowuje pasażerów na nadchodzącą kolizję (napinanie pasów, ustawianie foteli, zamykanie szyb). Wysoka wytrzymałość karbonowo-stalowej struktury nadwozia zapewnia doskonałą ochronę w testach zderzeniowych.
  3. Škoda Superb
    Ten rodzinny liftback łączy przestronne wnętrze ze standardowym wyposażeniem obejmującym do 10 poduszek powietrznych oraz zaawansowane systemy asystujące, w tym monitorowanie pieszych i rowerzystów podczas hamowania awaryjnego.

Pełny ranking najbezpieczniejszych aut znajdziesz pod tym linkiem.

Rekomendacje dla kupujących

  • Sprawdź wyniki Euro NCAP przed podjęciem decyzji – nie ograniczaj się do jednej kategorii, zwróć uwagę na całość oceny.
  • Upewnij się, że interesujący model ma w standardzie systemy czynnej ochrony (np. automatyczne hamowanie, asystent pasa ruchu).
  • Oceń konstrukcję nadwozia i liczbę poduszek powietrznych – to fundament bezpieczeństwa biernego.
  • Weź pod uwagę również koszty eksploatacji i dostępność serwisu, które wpływają na długoterminowy komfort użytkowania.

Wybierając auto z najwyższą oceną Euro NCAP, inwestujesz w spokój i ochronę najbliższych – sprawdź modele wyróżnione w naszym zestawieniu i zdecyduj, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

Podmiotem zawierającym umowy leasingu jest BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 78, 00-844 Warszawa.

Właścicielem i udostępniającym Platformę mamGO jest BNP Paribas Group Service Center S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 78, 00-844 Warszawa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze

Autor komentarza: W.Treść komentarza: Symbole parku są demontowane przez spółkę Time&Quality Co.- czyli przez czas i jakość tych symboli zagwarantowaną technikami budowlanymi lat 70-tych.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 11:41Źródło komentarza: Żyrafa wciąż bez głowy. I chyba jeszcze długo jej nie odzyskaAutor komentarza: REFERENDUMTreść komentarza: Transport? Edukacja? Nieee…. W Chorzowie potrzebny jest drugi stadion! *najlepiej taki za pół miliarda 🙃 A co? Stać nas!Data dodania komentarza: 5.12.2025, 10:58Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna OmegaAutor komentarza: slazakTreść komentarza: Czy to znowu próba rozmontowania parku?! Najpierw wycinanie drzew i sprzedaz parku pod budowę blokow a teraz demontaż symboli parku?!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 19:48Źródło komentarza: Żyrafa wciąż bez głowy. I chyba jeszcze długo jej nie odzyskaAutor komentarza: Woda może się i rozchodzi, ale układy i znajomości nieTreść komentarza: Chorzów ma pecha. Anna Piontek miejskim konserwatorem zabytków. Trybunę stadiony Ruchu powstałą w 1937 roku, już skasowała. Teraz opowiada głupoty o wodzie, która się rozchodzi. Ta pani była dyrektorem Muzeum Ziemi PAN. Zaledwie po dwóch latach swoich rządów w muzeum, wyleciała ze stołka. Otrzymała dymisję w połowie dyrektorskiej kadencji. Oczywiście w reklamowaniu się na Fejsie, czy innych społecznościowych mediach, nic o tym nie wspomni. Jest mistrzynią autoreklamy. Z wykształcenia jest jedynie magistrem. Teraz mieszkańcy Chorzowa muszą doświadczać jej działań.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 19:42Źródło komentarza: Zespół ds. transformacji śródmieścia zabrał głos. “Jesteśmy w stanie przywrócić światłość temu miejscu”Autor komentarza: jolaTreść komentarza: Bez stadionu miasto może funkcjonować ,bez drogi niebawem pustynia.Może kolega dużego Bu pomoże.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:36Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna OmegaAutor komentarza: W.Treść komentarza: Możecie sobie mówic o Kotali co chcecie, ale nie tknął stadionu dopóki nie było pieniędzy na nowy. Nie było, to nie ruszał. A cukierek? Kasy na stadion nie ma, kasy nie będzie, stadionu teraz też już nie ma, pozwolenia na budowę nie ma a jak będzie to nie wiadomo jaki. Mieliśmy stadion wyłoniony w konkursie arch. na 12.000 z możliwością rozbudowy na mecz do 16.000 i w zupełności wystarczylo. Teraz będziemy się zadłużać na kolosa 22.000 za nie wiadomo w sumie ile, bo przecież 400.000.000 to czysta teoria, a w sumie nawet nie wiadomo jaki ten projekt będzie.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:35Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna Omega
Reklama
Reklama
Reklama