Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 09:36
Reklama

Konkursowe lato w Tramwajach Śląskich

Jeśli lubisz tramwaje, masz umiejętności modelarskie lub fotograficzne i chcesz wygrać atrakcyjne nagrody, trafiłeś w dziesiątkę. Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiły dwa konkursy – modelarski i fotograficzny. Termin zgłoszeń upływa 9 września.
Konkursowe lato w Tramwajach Śląskich

Zbuduj makietę tramwaju - konkurs I

Budowa modelu wagonu tramwajowego nie jest prosta, ale może sprawić wiele frajdy i dużo satysfakcji po zakończonej pracy.

– Sam proces budowy modelu to kapitalny czas twórczej pracy, który daje możliwość integracji i wspólnego spędzenia czasu, jeśli na przykład model buduje się w zespole, może to być świetna zabawa – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich S.A.

Do konkursu można zgłosić makietę tramwaju należącego do taboru Tramwajów Śląskich. Wybór jest duży – od najstarszego wagonu typu N, przez wszystkie odmiany wagonów serii 105, wagony sprowadzone z Wiednia i Frankfurtu, po niskopodłogowe Karliki i najnowsze nabytki – Skarbki i Twisty. Modele wykonać można dowolną techniką, z dowolnych materiałów w wybranej przez siebie skali, jednak powierzchnia, na której zostanie umieszczony model nie może przekraczać wymiarów 30x45cm.

Makiety wraz z opisem oraz formularzem zgłoszeniowym należy dostarczyć do Działu Techniczno-Administracyjnego Rejonu nr 1 w Będzinie: ul. Piastowska (w godzinach pracy: 7:00 – 14:00), w terminie do piątku 09.09.2016 r. włącznie. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody, których wręczenie nastąpi w dniu 24.09.2016 r. podczas Dnia Otwartego Zajezdni Tramwajowej w Będzinie.

Uchwyć tramwaj na zdjęciu - konkurs II

Tramwaje wpisały się w krajobraz większości miast Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej. W ostatnim czasie tabor uległ znaczącej zmianie, która dostrzegana jest przez mieszkańców i pasażerów.

– Tym konkursem chcemy zachęcić do uwiecznienia na fotografiach tramwajów kursujących w zagłębiowskiej części sieci Tramwajów Śląskich S.A. Tylko takie zdjęcia będą brały udział w konkursie. Zapraszamy wszystkich amatorów, pasjonatów fotografii, miłośników komunikacji tramwajowej i każdego kto ma tylko chęć do wzięcia udziału w konkursie pt.: "Tramwaje na ulicach Zagłębia". Liczymy na kreatywność i artystyczne, niebanalne spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość, której częścią są tramwaje – zaznacza rzecznik Tramwajów Śląskich. 

Fotografie wraz z opisem oraz podpisanym formularzem zgłoszeniowym można nadsyłać za pośrednictwem poczty lub składać osobiście do sekretariatu Tramwajów Śląskich S.A., Rejonu Nr 1 w Będzinie (42-500), ul. Piastowska 29 w terminie do 09.09.2016 r. (w godzinach pracy: 7:00 – 14:00) w obu formach:

- w formie wydruku na papierze fotograficznym o rozmiarze zbliżonym do A4,

- w formie elektronicznej na płycie CD, DVD lub pendrivie,

- w formacie .jpg - w rozdzielczości gwarantującej dobrą jakość wydruku (min. 240 dpi) w formacie minimum A3,

Spośród wszystkich dostarczonych prac, powołane Jury konkursowe wybierze najciekawsze fotografie, które będą zaprezentowane na wystawie podczas Dnia Otwartego Zajezdni Tramwajowej w Będzinie, przy ul. Piastowskiej 29 w dniu 24.09.2016 r.

Regulamin konkursu i formularze uczestnictwa do pobrania na stronie www.tram-silesia.pl.

 

Źródło: tram-silesia.pl

Fot.: j.w.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama