Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 01:33
Reklama

Pomysły i plany nowego prezesa Stadionu Śląskiego

W czwartek 26 września Rada Nadzorcza Stadionu Śląskiego wybrała na funkcję prezesa „Kotła Czarownic” Jana Widerę.
Pomysły i plany nowego prezesa Stadionu Śląskiego

Pod koniec czerwca br. władze województwa zdecydowały o zakończeniu współpracy z ówczesnym prezesem Stadionu Śląskiego, Krzysztofem Klimoszem. Zajął on stanowisko wiceprezesa obiektu. W końcu, po tak długim okresie wybrano nowego sternika „Kotła Czarownic”. Został nim Jan Widera, trener klasy mistrzowskiej w lekkoatletyce. Podczas swojej karierzy szkoleniowej miał okazję stać na czele kadry narodowej. Związany był z klubem MKS-MOSM Bytom oraz TS AKS Chorzów. Jego podopieczną była Magdalena Gorzkowska, która w trakcie przygody z bieganiem zdobyła młodzieżowe Mistrzostwo Europy, a obecnie bierze udział w wyprawach górskich na ośmiotysięczniki. W ostatnim czasie Widera pełnił funkcję wiceministra sportu w rządzie Beaty Szydło oraz Mateusza Morawickiego. Jaki jest plan nowego na dalszy rozwój Stadionu Śląskiego? Poniżej odpowiedź nowego prezesa.

Panie Prezesie, czy nowa funkcja to dla pana jedno z największych zawodowych wyzwań w karierze?

Jedno z wielu wyzwań można tak powiedzieć, bo jako trener, człowiek który tyle lat spędził w sporcie to każdego roku miałem przed sobą wyzwania dotyczące zawodników, ich kariery sportowej, ich startu w najważniejszych imprezach rangi mistrzowskiej jak np. Mistrzostwa Polski, Europy, Świata i oczywiście Igrzyska Olimpijskie. Dla mnie teraz te wyzwania się zmieniły. Idą one w kierunku pracy zarządczej, pracy na rzecz sportu. Naszym zadaniem jest przede wszystkim stworzenie warunków do uprawiania sportu, a także ogólnej aktywności fizycznej dnia codziennego. Chcemy by można tu było przyjść, zrelaksować się, odpocząć, skorzystać z uroków Parku Śląskiego. To są miejsca unikatowe, z których ludzie powinni korzystać.

Stadion Śląski od momentu otwarcia cieszył się przede wszystkim swoją wielofunkcyjnością. Odbywają się na nim imprezy sportowe w różnych dyscyplinach, a także te kulturalno-rozrywkowe. Pan chciałby podtrzymać ten model,a jednocześnie dołożyć własne pomysły?

Na pewno te trzy podstawowe dyscypliny: piłka nożna, lekkoatletyka oraz żużel są priorytetem. Mamy stworzone warunki do tego, aby imprezy w oparciu o te sporty organizować. Co do wydarzeń kulturalnych, to sytuacja jest prosta, również mamy miejsce by takie organizować. Czy jeszcze pójdziemy w innym kierunku? Jest to uzależnione już od konkretnych propozycji. Można byłoby w przyszłości stworzyć tzw. „Śląski Zimowy”, uruchomić lodowisko, moglibyśmy zainwestować w strzelectwo lub łucznictwo. Te dyscypliny nie wymagają wielkiej rozbudowy infrastruktury. Trzeba pamiętać, że to wszystko nie jest tylko wolą i decyzją Stadionu Śląskiego, ale również związków sportowych i miast które przyczyniają się do organizacji takich wydarzeń.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama