Wydatki związane z dostarczaniem urzędowych listów rosną z roku na rok i stanowią dodatkowe obciążenie dla budżetu miasta, uszczuplonego w 2020 roku przez decyzje z Warszawy. Rocznie z Urzędu Miasta wysyłanych jest około 70 tysięcy przesyłek, z większym natężeniem w niektórych okresach, jak np. w czasie akcji podatkowej czy wysyłki pism geodezyjnych związanych z przekształceniami.
Przepisy mówią o tym, że korespondencję urzędową wymagającą potwierdzenia odbioru dostarczać może jedynie urząd miasta lub Poczta Polska, dlatego nie ma możliwości zlecenia tego zadania podmiotom komercyjnym. Koszt doręczenia jednej przesyłki za potwierdzeniem odbioru w Poczcie Polskiej wynosi 8 złotych. Aby szukać oszczędności, miasto ponownie zatrudniło gońców, którzy do 2018 roku dostarczali część urzędowej korespondencji.
Pracę w charakterze gońca rozpoczęło 8 osób. Na razie będzie to trzymiesięczny okres próbny. Jeśli takie rozwiązanie przyniesie prognozowane oszczędności, gońcy na stałe dołączą do załogi urzędu miasta.
Źródło: Twój Chorzów










Napisz komentarz
Komentarze