Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 04:07
Reklama

Bezpłatne przejazdy i specjalne linie na Wszystkich Świętych 

Zarząd Transportu Metropolitalnego kolejny raz ułatwi dojazdy na cmentarze. 1 listopada komunikacja miejska będzie bezpłatna oraz uruchomione zostaną specjalne linie autobusowe.
Bezpłatne przejazdy i specjalne linie na Wszystkich Świętych 

Jak co roku na dzień Wszystkich Świętych, ZTM we współpracy z urzędami miast przygotował liczne udogodnienia dla osób, które wybierają się na groby bliskich. Zamiast jechać autem i martwić się m.in. o miejsce parkingowe, będzie można bezpłatnie korzystać ze wszystkich autobusów, tramwajów i trolejbusów ZTM. Dodatkowo, uruchomione zostaną specjalne linie autobusowe oznaczone literą „C”. Dzięki nim łatwiej będzie dojechać w pobliże najważniejszych cmentarzy. 

– Każdego dnia warto rozważyć korzystanie z komunikacji miejskiej, ale w dzień Wszystkich Świętych szczególnie. To nie tylko kwestia wprowadzonych przez nas na tę okoliczność specjalnych linii i bezpłatnych przejazdów, ale również tego, że na przycmentarnych parkingach jest duży ruch i brakuje miejsc – argumentuje dyrektor ZTM Małgorzata Gutowska.

18 linii specjalnych w 11 miastach

ZTM, dzięki współpracy i zaangażowaniu gmin, uruchomi w sumie 18 linii specjalnych. Autobusy będą oznaczone literą „C” i będą kursować w 11 miastach – Będzinie, Chorzowie, Czeladzi, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Katowicach, Knurowie, Rudzie Śląskiej, Siemianowicach Śląskich, Sosnowcu oraz Tychach. Trasy linii zostały poprowadzone w taki sposób, aby ułatwić dojazdy do najważniejszych cmentarzy.

Z pierwszej linii specjalnej będzie można korzystać już od 28 października. Będzie to linia C5 w Katowicach. Następnie, 31 października, uruchomione zostanie 7 linii w Tychach (C12, C13, C14, C15, C16, C17 i C18) oraz jedna linia w Czeladzi (C11). Z największych udogodnień pasażerowie będą mogli korzystać oczywiście 1 listopada – tego dnia podróżni będą mieli do dyspozycji wszystkie z 18 linii specjalnych.

Lista linii specjalnych:
· C1 i C3 w Gliwicach,
· C2 w Chorzowie, Rudzie Śląskiej i Katowicach,
· C5 i C8 w Katowicach,
· C6 w Sosnowcu i Będzinie,
· C7 w Chorzowie i Siemianowicach Śląskich,
· C9 w Rudzie Śląskiej i Chorzowie,
· C10 w Knurowie,
· C11 w Czeladzi,
· C12, C13, C14, C15, C16, C17 i C18 w Tychach,
· C20 w Dąbrowie Górniczej.

Będą też inne udogodnienia

Bezpłatne przejazdy 1 listopada oraz specjalne linie to nie wszystko, co przygotował na czas Wszystkich Świętych ZTM. Organizator komunikacji miejskiej zaplanował także liczne zmiany na liniach regularnych. Wśród nich są m.in. zamiana mniejszych autobusów na większe, uruchomienie linii nocnych oraz – albo przede wszystkim – wprowadzenie 1 listopada na ok. 80 liniach regularnych specjalnych rozkładów jazdy, ważnych w dniu Wszystkich Świętych. 

Szczegółowe informacje

Szczegółowe informacje dotyczące udogodnień przygotowanych przez ZTM na okres Wszystkich Świętych (28 października – 2 listopada), wraz z mapami ilustrującymi przebieg linii „C”, znajdują się w specjalnym komunikacie. Jest on dostępny na stronie internetowej ZTM w zakładce Komunikaty.

źródło: Informacja prasowa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama