Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 6 czerwca 2025 22:43
Reklama

Od soboty tramwaje znów przejadą ulicą Katowicką. Warto zapoznać się ze zmianami

7 września wraca ruch tramwajowy z Chorzowa w stronę Katowic, Bytomia i Świętochłowic. To dzięki zakończeniu przebudowy torowiska w rejonie ulicy Metalowców.
Od soboty tramwaje znów przejadą ulicą Katowicką. Warto zapoznać się ze zmianami

Choć na zakończenie prac drogowych związanych z modernizacją DK79 w Chorzowie jeszcze przyjdzie nam poczekać, to jeden z elementów projektu dobiega końca. Chodzi o inwestycję realizowaną równolegle przez spółkę Tramwaje Śląskie, czyli przebudowę torowiska tramwajowego na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców. Poza wspomnianym torowiskiem, zakres prac obejmował także wykonanie sieci trakcyjnej i peronów. 

TŚ poinformowały o zakończeniu przedsięwzięcia, którego szacunkowy koszt wynosi 30,8 mln zł. Tym samym na wskazanym ciągu komunikacyjnym, już w tę sobotę przywrócone zostanie kursowanie linii 6 oraz 11 w stronę Katowic, Świętochłowic i Bytomia. 

Zanim wyjdziesz - sprawdź rozkład

W związku z przywróceniem możliwości przejazdu tramwajów w rejonie ul. Metalowców w Chorzowie oraz od Dańdówki do Niwki w Sosnowcu 7 września 2024 r. Tramwaje Śląskie informują o wprowadzonych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

  • wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy linii 0 zakładający ograniczenie częstotliwości kursowania;
  • wznowione zostanie kursowanie linii 6 na tymczasowej trasie Bytom Szkoła Medyczna – Chorzów Rynek – Katowice Sobieskiego;
  • wznowione zostanie kursowanie linii 11 na tymczasowej trasie Chebzie Pętla – Chorzów Rynek – Katowice Sobieskiego;
  • wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy linii 24 na trasie Pogoń Akademiki – Konstantynów Okrzei;
  • wznowione zostanie kursowanie linii 26 na tymczasowej trasie Milowice Pętla – Niwka Kościół;
  • wprowadzona zostanie korekta godzin odjazdów linii 27;
  • autobusy komunikacji zastępczej T-26 będą kursowały na trasie Niwka Fabryka – Mysłowice Kopalnia;
  • zawieszone zostanie kursowanie linii 10, 40 oraz autobusowej komunikacji zastępczej T-11;
  • przystanek Chorzów Muzeum Hutnictwa (dawniej Chorzów Metalowców) ze względu na trwające prace budowlane nie będzie obsługiwany przez linie 6 i 11;
  • linie 6 i 11 będą obsługiwały stanowisko 02t przystanku Chorzów Rynek. Stanowisko 05t będzie obsługiwane wyłącznie przez linię 9 w kierunku Stadionu Śl.

Warto zatem przed wyjściem z domu zapoznać się z powyższymi zmianami i sprawdzać rozkłady jazdy na stronie internetowej


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama