Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Specjalna oferta komunikacji miejskiej na okres Wszystkich Świętych

Dodatkowe linie, bezpłatne przejazdy i większe niż zwykle pojazdy – takie udogodnienia zostaną wprowadzone w komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W pobliżu samych cmentarzy nie zabraknie też jednak utrudnień. Przedstawiciele Zarządu Transportu Metropolitalnego zachęcają do zapoznania się z ofertą połączeń oraz do zrezygnowania z auta na rzecz autobusów, tramwajów lub trolejbusów.
Specjalna oferta komunikacji miejskiej na okres Wszystkich Świętych

W okresie Wszystkich Świętych z autobusów, tramwajów i trolejbusów korzysta więcej pasażerów niż w zwykły weekend. W związku z tym, ZTM, we współpracy z urzędami miast i dzięki ich zaangażowaniu, przygotował udogodnienia, które mają ułatwić dojazdy do cmentarzy.

Specjalne linie oraz bezpłatne przejazdy

Największe zmiany będą obowiązywać 1 i 2 listopada (kolejno Wszystkich Świętych oraz Zaduszki). Najważniejszą informacją dla pasażerów jest uruchomienie w tych dniach 19 specjalnych linii, które będą ułatwiać dojazdy do wielu cmentarzy. Będą to C1 i C3 w Gliwicach, C2 w Chorzowie, Rudzie Śląskiej i Katowicach, C5 i C8 w Katowicach, C6 w Sosnowcu i Będzinie, C7 w Chorzowie i Siemianowicach Śląskich, C9 w Rudzie Śląskiej i Chorzowie; C10 w Knurowie; C11 w Czeladzi, C12, C13, C14, C15, C16, C17, C18 i C19 w Tychach oraz C20 w Dąbrowie Górniczej. Dodatkowo, 1 listopada przejazdy wszystkimi liniami autobusowymi, tramwajowymi i trolejbusowymi będą bezpłatne

– Chcemy w ten sposób przekonać mieszkańców regionu do skorzystania z naszej oferty i pozostawienia samochodów pod domem. Wybór komunikacji miejskiej w tym dniu sprawi, że nie będziemy musieli martwić się chociażby miejscem parkingowym – wskazuje dyrektor ZTM, Małgorzata Gutowska.

Większe pojazdy oraz zmienione trasy

Specjalne linie oraz bezpłatne przejazdy to nie jedyne zmiany wprowadzane w komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. Na niektórych liniach będą kursować większe niż zwykle autobusy i tramwaje lub będą obowiązywać na nich specjalne rozkłady jazdy. Jeszcze inne połączenia zostaną zawieszone lub zmienione zostaną im trasy – to konieczność wynikająca z wprowadzanej zmienionej organizacji ruchu. 

– Zmiany są różne i jest ich sporo. Niektóre z nich już obowiązują. Zachęcamy podróżnych do tego, aby zapoznać się z ich szczegółami w Internecie przed wyjściem z domu na przystanek – rekomenduje Małgorzata Gutowska.

Szczegółowe informacje

Ze szczegółami zmian najlepiej zapoznać się w Internecie na stronach ZTM lub Transport GZM w zakładce Komunikaty. Tam organizator transportu opublikował dwa komunikaty poświęcone funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. Zainteresowani mogą również zadzwonić na bezpłatną i czynną przez całą dobę infolinię (800 16 30 30).

źródło: Informacja prasowa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama