Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 3 września 2025 21:35
Reklama
ReklamaBudowa i remont na Ceneo

Wielkanoc z Kolejami Śląskimi: podróżuj do woli z rodziną lub znajomymi za 50 zł dziennie, a z Kaeśką jeszcze taniej

Koleje Śląskie przygotowały specjalną ofertę na wielkanocny weekend. Od 19 do 21 kwietnia trzy osoby będą mogły podróżować po całym województwie śląskim bez limitu za jedyne 50 zł dziennie, a kupując bilet w aplikacji Kaeśka z 10-proc. zniżką jeszcze taniej. Rowerzystom miejsce w pociągu ze swoim jednośladem zagwarantuje specjalny system rezerwacji.
  • Źródło: Koleje Śląskie
Wielkanoc z Kolejami Śląskimi: podróżuj do woli z rodziną lub znajomymi za 50 zł dziennie, a z Kaeśką jeszcze taniej

Źródło: Koleje Śląskie

Imienne bilety z oferty „Świąteczne Koleje Śląskie”, uprawniające do wspólnych przejazdów pociągami Kolei Śląskich przez trzy dni, będzie można kupić w cenie 150 zł we wszystkich kanałach sprzedaży Kolei Śląskich od 18 kwietnia, a w dniu podróży – także bezpośrednio w pociągach u drużyn konduktorskich.

Rodzinne święta    

Święta Wielkanocne to doskonała okazja do odwiedzin u bliskich czy wspólnej wycieczki. Koleje Śląskie zachęcają, by w podróż wyruszyć pociągiem – komfortowo, ekologicznie i ekonomicznie.

– Wielkanoc to idealny czas na wspólne wyjazdy z rodziną i przyjaciółmi – bez stresu, korków i wysokich kosztów. Dzięki ofercie „Świąteczne Koleje Śląskie” podróż można zaplanować w jeszcze bardziej przystępnej cenie – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich, doradzając zakup biletów w aplikacji Kaeśka.

Od 1 kwietnia pasażerowie korzystający z aplikacji mobilnej Kolei Śląskich kupują bowiem bilety z 10-proc. zniżką. Promocja obejmuje bilety jednorazowe, miesięczne oraz bilety z ofert specjalnych, w tym te w ramach akcji „Świąteczne Koleje Śląskie”.

– Kupując bilety za pośrednictwem aplikacji Kaeśka, dodatkowa 10-proc. zniżka naliczana jest automatycznie. Tak samo będzie w przypadku biletów z oferty „Świąteczne Koleje Śląskie”, które od 18 kwietnia będą dostępne w aplikacji w zakładce „Bilety sieciowe” – wyjaśnia Bartłomiej Wnuk.

Po województwie śląskim bez limitu

Z biletem z oferty „Świąteczne Koleje Śląskie” pasażerowie będą mogli podróżować wszystkimi pociągami Kolei Śląskich na terenie województwa śląskiego. Oferta nie obowiązuje na trasach do Małopolski i na odcinku transgranicznym Chałupki – Bohumin.

Szczegóły wszystkich ofert Kolei Śląskich można znaleźć na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl w zakładce „Dla podróżnych”.

Przejazd z gwarancją miejsca

Od ubiegłego roku nie trzeba martwić się brakiem miejsc na przejazd z rowerem pociągiem Kolei Śląskich. Pewny przewóz roweru zapewnia system limitowania miejsc. Jednorazowy bilet na podróż z rowerem wybranym pociągiem można kupić 14 dni wcześniej w cenie 8,40 zł we wszystkich kanałach sprzedaży Kolei Śląskich. W wyjątkowych sytuacjach istnieje także możliwość przewiezienia jednośladu po wyczerpaniu limitu miejsc w pociągu.

– Bilet na podróż z rowerem po wyczerpaniu miejsc, można kupić wyłącznie u drużyny konduktorskiej bezpośrednio przed podróżą. I tylko w przypadku, gdy na taki przejazd pozwolą względy bezpieczeństwa – przypomina rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Koleje Śląskie przygotowały również dla rowerzystów ofertę sieciowego miesięcznego biletu w cenie 84,90 zł. W ubiegłym roku z takiego rozwiązania skorzystało ponad tysiąc pasażerów. Posiadacze takiego biletu powinni zgłosić się przed każdą podróżą z jednośladem do drużyny konduktorskiej. Ta w miarę możliwości wskaże miejsce umożliwiające bezpieczny przewóz jednośladu, ale może także odmówić w przypadku szczególnie wysokiej frekwencji w pojeździe.

Aktualne informacje dotyczące przewozu roweru dostępne są na stronie Kolei Śląskich w zakładce “Dla podróżnych”.

Rowerem w wiosnę

Wiosenna aura zachęca do wycieczek za miasto i przesiadki z samochodu na rower w trakcie codziennych dojazdów do szkoły i pracy. Koleje Śląskie, z których usług w 2024 roku skorzystało ponad 116 tys. rowerzystów, także w tym roku przygotowały szereg udogodnień dla miłośników dwóch kółek.

Każdy pociąg Kolei Śląskich posiada strefę rowerową, a w niej od 4 do 14 miejsc na jednoślady. Do dyspozycji miłośników dwóch kółek jest także Velo Cug, czyli pojazd który powstał na bazie EN71AKŚ i na co dzień obsługuje kursy o wysokiej frekwencji.

36 miejsc dla rowerów

Na pokładzie Velo Cugu znajduje się specjalna strefa rowerowa z miejscem na 36 jednośladów. Pojazd zadebiutował w kwietniu ubiegłego roku i tylko w ciągu wakacji przewiózł ponad 1,7 tys. rowerzystów.

Od 9 marca tego roku Velo Cug kursuje w wybranych godzinach na trasach z Katowic do Wisły Głębiec, Rajczy, Raciborza, Chałupek i Tychów. Tuż przed majówką, od 26 kwietnia, w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich pojawią się także dodatkowe połączenia obsługiwane przez Velo Cug, stworzone z myślą o miłośnikach rowerowych wypraw.

– W weekendy i dni wolne Velo Cug będzie kursował ze Skoczowa i Czechowic-Dziedzic w kierunku Wisły oraz z Rybnika na południe województwa. Kursy celowo zaplanowano poza porannymi i popołudniowymi godzinami szczytu, aby zapewnić komfortową podróż pociągiem z jednośladem na jednodniowe wycieczki w malownicze zakątki regionu – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Aktualny wykaz wszystkich połączeń obsługiwanych przez Velo Cug można znaleźć na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl.

Komfortową podróż z jednośladem zapewniają także trzy nowe Impulsy 2, które w lutym zasiliły flotę regionalnego przewoźnika. Na pokładzie nowych Impulsów 2 znajduje się maksymalna przewidziana przez producenta strefa rowerowa na 10 jednośladów. Strefy dla rowerzystów są zlokalizowane blisko wejść i pozwalają na komfortową podróż z rowerem.

Wisła, Rajcza, a może Koszęcin?

Siatka połączeń Kolei Śląskich pozwala dotrzeć do malowniczych miejscowości turystycznych, a podróżni coraz częściej wybierają się tam z rowerami. Miłośnicy dwóch kółek na wycieczkę rowerową zwykle wybierają się na Jurę Krakowsko-Częstochowską, do Wisły, Ustronia, Zakopanego czy Rajczy, gdzie rozpoczyna się trasa otwartego w sierpniu 2024 roku szlaku rowerowego Velo Soła, wiodącego aż do Żywca. Oprócz najpopularniejszych rowerowych destynacji jak Wisła czy Ustroń, warto wybrać się także do Koszęcina, Świerklańca, Lublińca czy w okolice Raciborza. Wszędzie tam wygodnie i komfortowo dojedziemy pociągami Kolei Śląskich – dodaje rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze

Autor komentarza: AaTreść komentarza: Niestey dla wladz wojewodzkich wazniejszy jest interes tych kilku biznesmenow ktorzy maja tam swoje dzialki niz dobro miasta i calej jego spolecznosci. Wojewoda jasno sie wypowiada, ze najlepszym rozwiazaniem jest podparcie tymczasowe estakady i wzowienie ruchu. Nie istotne jest nasze bezpieczenstwo. Wazniejszy jest interes biznesu. Tam musi byc dojazd i to jak najszybciej. Czy cos trzeba dodawac? Beda nam blokowac jak tylko sie da rozbiorke estakady i rewitalizacje centrum, bo to moglo by zaszkodzic interesom. Oczywiscie to tylko takie przypuszczenia. Tylko jak inaczej wytlumaczyc irracjonalne decyzje i wypowiedzi wojewody i WINB?Data dodania komentarza: 3.09.2025, 14:30Źródło komentarza: Zespół ds. transformacji śródmieścia zabrał głos. “Jesteśmy w stanie przywrócić światłość temu miejscu”Autor komentarza: Chorzów StaryTreść komentarza: Czuję się jak niewolnik we własnej dzielnicy. Jak już uda mi się wrócić z pracy, to nigdzie się nie ruszam, bo dzielnica zatkana. Przez 3 miesiące estakada zamknięta, 2 miesiące wakacji zostały całkowicie przebimbane, będzie tylko gorzej.Data dodania komentarza: 3.09.2025, 13:02Źródło komentarza: Co wypracowano w temacie estakady? “Dajcie państwo jeszcze chwilę czasu”Autor komentarza: AB13Treść komentarza: Dobre wieści, dobre zmiany, ale aby przywrócić ulicę Wolności do lat świetności warto było by anulować budowę kolejnego parku handlowego na terenie huty. Takich PH jest wiele i na ten przykład PH na Strzelców Bytomskich pustoszeje, a gdyby taki powstał przy runku to Wolka by opustoszała do końca. Trzeba by obniżyć czynsze aby ściągnąć przedsiębiorców i dobudować parkingów. Było by też wspaniale gdyby połączyć ulicę Metalowców z Siemianowicką w Chorzowie Starym - pozwoliło by to wykorzystać nowe odcinki drogi i rozładować ruch (szczególnie że most przy elektrociepłowni też jest w tragicznym stanie) - pisałem maila w tej sprawie do UM Hala Targowa przy Placu Powstańców mogła by posłużyć jako centrum handlowe, a gdyby jeszcze przywrócić jej oryginalny wygląd była by atrakcja (podobnie ze starym dworcem) Proszę sobie to wyobrazić... pełno ludzi na Wolce, czynne kino, pełno sklepów. Basen i galeria handlowa w zabytkowym budynku i muzeum hutnictwa obok. Nooo nie trzeba by było jeździć do Katowic. Mamy w Chorzowie tyle kamienic, że gdyby je oczyścić to pół miasta wyglądało by jak NikiszowiecData dodania komentarza: 3.09.2025, 11:46Źródło komentarza: Zespół ds. transformacji śródmieścia zabrał głos. “Jesteśmy w stanie przywrócić światłość temu miejscu”Autor komentarza: ChorzowianinTreść komentarza: Prezydent to tchórz to kolejny raz jest nieobecny. Na spotkaniu z mieszkańcami przed urzędem też się niepojawił.Data dodania komentarza: 2.09.2025, 16:45Źródło komentarza: Co wypracowano w temacie estakady? “Dajcie państwo jeszcze chwilę czasu”Autor komentarza: SmutasTreść komentarza: Dzisiaj w Radio Katowice była rozmowa z naszym wojewodą. Między innymi był temat Estakady. Wnioski z rozmowy płyną takie: Miasto nie dostanie ani grosza od naszego rządu, bo zdecydowało sie na rozbiórkę zamiast podpierania. I chociaż podpieranie jest irracjonalne i nieuzasadnione min finansowo to taka linie obralo nasze państwo i kropka. Bedziemy teraz sila przekonywani przez wladze wojewodzkie i podlegle im instytucje zeby wymoc na wladzach Chorzowa zmiane decyzji. Zobaczcie jak zorganizowana jest teraz komunikacja miejska. Zam8ast ja wzmicnic i usprawnic,ograniczono liczbe kursow. Zmieniono rozklady tak aby zachecic do jazdy samochodem. Dlaczego tramwaj od strony Katowic nie jedzie do Chorzowskiego rynku? Brak taboru dwukierunkowego? Przypadek? Nie sądze. Wzaniejszy jest ciagle interes jakichs biznesmenow, ktorzy kupili sobie dzialki po drugiej stronie estakady i teraz lobbuja zeby jak najszybciej otworzyc estakade niz dobro mieszkancow muasta. I tyle w temacie. Nie osxukujmy sie. Kropka!Data dodania komentarza: 2.09.2025, 15:31Źródło komentarza: Co wypracowano w temacie estakady? “Dajcie państwo jeszcze chwilę czasu”Autor komentarza: EwelinkaTreść komentarza: W ostatnim czasie odeszli lub zwolnieni zostali większość dyrektorów, skarbnik sobie poszła, jej zastepczyni też, kierownicy zostali zdegradowani, częsć się zwolniła, z urzedu odchodzą specjaliści, w wyniku naborów sa zatrudniani albo osoby z łapanki albo nikt. I tym co sa jeszcze się dowala robotę? Ciekawy pomysł. Chyba że za te dodatkowe rzeczy im się płaci. To jednak kosztuje. Albo tych specjalistów nikt nie opłaca. Mają jakieś dodatki? Jakie mają dodatki? Pracują w godzinach pracy? Czyli wykorzystują czas, który mają na inne sprawy. Teraz będziemy dłużej czekać na załatwienie naszych spraw, bo pani ma komisje, na której siedzi i nic nie robi? Protokoły z komisji sa psim obowiązkiem władzy a ich publikacja nie wymaga ciszy. Chyba na sptkaniu jest jeskią protkolant/ka, który ten protokół sporządza i potem się go publikuje. Chyba że nikt nic nie sporządza i tak nprawdę to nie wiemy co ta komisja robi. To jest wyższy poziom żenadyzmu.Data dodania komentarza: 2.09.2025, 13:41Źródło komentarza: Co wypracowano w temacie estakady? “Dajcie państwo jeszcze chwilę czasu”
Reklama
Reklama