Świętowanie rozpoczęło się w samo południe spektaklem „Ślonski Blues” w wykonaniu Ślonskij Bajarki oraz unikalną okazją do zwiedzenia na co dzień niedostępnego terenu ArcelorMittal Poland S.A. Oddziału Huta Królewska. Następnie publiczność porwał koncert muzyki light metalowej Asi Miny, po którym nastąpiło rozdanie nagród w konkursie plastycznym „Laurka na Dzień Hutnika”, a zaraz po nim tradycyjny przemianek hutniczy dla najmłodszych i wszystkich zainteresowanych.
Muzeum zaprosiło rodziny z dziećmi do specjalnie przygotowanej strefy warsztatowej, w której odbywały się m.in. warsztaty robotyki i programowania, chemiczne pokazy, tworzenie hutniczych monotypii i własnych „hutabreli” – hutniczych okularów. Dużym powodzeniem cieszyła się również druga edycja REDENMAGEDDONU – hutniczego maratonu rodzinnego, zrealizowanego dzięki partnerstwu z ArcelorMittal Poland.
- FLORIANFEST. Rodzinne Święto Hutnicze to spojrzenie w przyszłość, w której dziedzictwo hutnicze może wciąż inspirować, łączyć i budować. Zależy nam, by młode pokolenia widziały w hutnictwie coś więcej niż tylko historię. Chcemy pokazywać, że stal, ogień i przemysłowe dziedzictwo to przestrzenie dla nowych idei, wspólnotowych wartości i twórczej energii. Naszym zadaniem jest przekuwać pamięć w działanie – takie, które ma realne znaczenie tu i teraz - mówi Tomasz Owoc, dyrektor Muzeum Hutnictwa w Chorzowie.
W programie nie zabrakło również tematycznych spacerów po Chorzowie, warsztatów w RADOŚNIKU - hutniczym ogrodzie społecznym, rodzinnych zajęć z pogranicza medycyny i inżynierii („HUTA CZŁOWIEK”), a także oprowadzania kuratorskiego po wystawie „HUTA MATKA”. Wieczór zakończył się muzycznym akcentem – koncertem „Z MIŁOŚCI DO BLACHY” w wykonaniu Orkiestry Reprezentacyjnej Akademii Górniczo-Hutniczej.
Tegoroczny FLORIANFEST był nie tylko świętem rodzinnym, ale również formą kultywowania dziedzictwa niematerialnego, które od ubiegłego roku widnieje na Krajowej Liście Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego.
FLORIANFEST. Rodzinne Święto Hutnicze zrealizowane zostało w ramach zadania pn. „Akademia Liderów Dziedzictwa Hutniczego” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Sponsorem wydarzenia był ArcelorMittal Poland Spółka Akcyjna.
Napisz komentarz
Komentarze