Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Tour de Pologne w Chorzowie

13 lipca Chorzów ponownie będzie gospodarzem najbardziej prestiżowego wyścigu kolarskiego w kraju. Kolumna Tour de Pologne wjedzie do miasta ulicą Łagiewnicką, od strony Bytomia około godziny 16:15/16:20. Szykują się utrudnienia.
Tour de Pologne w Chorzowie

Kolarze przejadą przez Chorzów II, następnie dojadą do centrum i Klimzowca. Miasto opuszczą trasą przez Chorzów Stary - ulicą Michałkowicką wjadą do Siemianowic Śląskich. Przewidywany czas przejazdu przez miasto to ok 20-25 min.

Zachęcamy do głośnego dopingu kolarzy na trasie oraz do odwiedzenia Strefy Kibica na Placu Powstańców Śląskich. To tam mieszkańcy obserwować będą walkę o punkty w ramach Lotnej Premii, nie zabraknie także konkursów (m.in. bicia rekordu na rowerkach stacjonarnych), atrakcji dla dzieci i stoisk ze smakołykami. W strefie stanie także telebim, na którym śledzić będzie można zmagania zawodników na całym etapie wyścigu. Na plac Powstańców Śląskich można przychodzić od godz. 14.00. Wstęp wolny!

W Chorzowie drogi na trasie zamknięte zostaną około godziny 15:30. Ulice otwierane będą niezwłocznie po przejeździe zawodników – maksymalnie do 10 min po opuszczeniu trasy przez kolarzy.

Trasa wyścigu w Chorzowie: 
Łagiewnicka (wjazd z Bytomia)
Krzyżowa
Katowicka
Pudlerska
Rondo Wagnera
Mariańska
Janasa
Przecinamy 3-go Maja
Styczyńskiego
Filarowa
Floriańska
Krakusa - premia lotna
Katowicka
Gałeczk
Al. Wojska Polskiego
Parkowa
Kościuszki
Mazurska
Bożogrobców
Plac Jana
Maciejkowicka
Michałkowicka (wjazd do Siemianowic Śląskich).

Nastąpią także zmiany w funkcjonowaniu tramwajowej i autobusowej komunikacji miejskiej:

inia nr 6 kursować będzie w relacji: „Bytom Politechnika Śląska” – „Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia”,linia nr 11 kursować będzie w relacji: „Ruda Śląska Chebzie Pętla” – „Chorzów Stadion Śląski”,linia nr 19 kursować będzie w relacji: „Bytom Stroszek Zajezdnia” – „Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia”,linia nr 13 kursować będzie w relacji: „Siemianowice Śląskie Plac Skargi” – „Katowice Jesionowa” z obsługą wagonami dwukierunkowymi,linia nr 16 rozpocznie kursowanie od ok. godziny 22:20, realizując przejazdy na wydłużonej trasie do Siemianowic Śląskich,linie nr 33 i 43 nie będą kursować w dniu 13.07.2016 r.

W godzinach od ok. 14:20 do ok. 20:20 wstrzymane zostanie kursowanie bezpośrednich linii tramwajowych na odcinku od Zawodzia przez centrum Katowic do Brynowa, kursujących przez Plac Wolności oraz w ciągu ul. Gliwickiej, aż do zajezdni tramwajowej w Chorzowie Batorym.

Linia nr 20 kursować będzie w dwóch relacjach, tj.: „Katowice Szopienice Pętla” – „Katowice Zawodzie Zajezdnia” oraz „Chorzów Rynek” – „Chorzów Batory Zajezdnia”. W pozostałych godzinach obowiązywać będzie stała trasa przejazdu tej linii.Linia nr 36 zakończy kursowanie przed godziną 15:00.

Na odcinku: „Chorzów Rynek” (stanowisko nr 3), „Chorzów Stadion Śląski” - „Katowice Mickiewicza” w godzinach 05:00 - 23:30 funkcjonować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona numerem T-19. W trakcie trwania wyścigu Nutella Mini Tour de Pologne Katowice 2016 oraz wyścigu kolarskiego, tj. w godzinach 11:00 - 20:30 autobusy tej linii od strony Stadionu Śląskiego dojeżdżać będą do przystanku „Katowice Grundmanna.

Na odcinku „Chorzów Batory Piekarska” – „Katowice Grundmanna”, tj. w godzinach ok. 13:30 - 20:30 funkcjonować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona numerem T-20.

Dodatkowo, przez cały dzień na liniach autobusowych nr: 6, 820, 830, 840, wprowadzona zostanie obsługa przystanków: „Chorzów AKS” (oba kierunki), „WPKiW Wejście Główne” (oba kierunku), „WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny”, „Dąb Huta Baildon” (kierunek do Chorzowa).

linia nr 9 od strony Chorzowa i Rudy Śląskiej skrócona zostanie do pętli tramwajowej w Rudzie Śląskiej Chebziu.Nastąpi uruchomienie tymczasowej linii tramwajowej nr 10 (obsługa wagonami dwukierunkowymi) kursującej w relacji: „Biskupice Pętla” – „Chebzie Pawła”.

Źródło:UM Chorzów, KZK GOP


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama