Celem tegorocznej edycji akcji, realizowanej pod hasłem „Autyzm. Na całe życie”, jest uświadamianie odbiorców, że osoby z autyzmem żyją z nim do końca. To nie choroba, którą się leczy, czy stan przejściowy. Dlatego Fundacja JiM w ramach akcji „Polska Na Niebiesko” pragnie zmieniać świadomość Polaków, tłumaczyć, czym tak naprawdę jest autyzm i jak można pomóc osobom z tym zaburzeniem.
Kluczem do sukcesu jest jednak zrozumienie specyfiki autyzmu oraz zdobycie wiedzy w tym zakresie. Jak pokazały wyniki „Ogólnopolskiego Badania Świadomości Autyzmu” Polacy mają bardzo pobieżną wiedzę na temat tego zaburzenia. Aż 95% badanych nie potrafi wyjaśnić czym on właściwie jest, a 54% czerpie wiedzę z filmów i seriali. To właśnie niski stan świadomości może generować późniejsze uprzedzenia czy stereotypy.
Ważnym elementem akcji jest spot, który ma na celu uwrażliwić odbiorców na problem społeczny związany z autyzmem. Przedstawia historię Emila, osiemnastoletniego chłopaka, którym Fundacja JiM opiekuje się od kilku lat. Emil wkrótce skończy szkołę, nie wiadomo, co będzie potem. Jego rodzina to tylko jedna z tysięcy innych potrzebujących pomocy.
Fundacja JiM przygotowała szereg dodatkowych działań i materiałów edukacyjnych. Jedną z form akcji jest podświetlenie 2 kwietnia budynków na niebiesko. Kampanie społeczną wspiera także Stadion Śląski, który tego dnia podobnie jak wiele innych obiektów na świecie, rozbłyśnie na niebiesko w geście solidarności z osobami borykającymi się z problemem autyzmu.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.polskananiebiesko.pl
Źródło: Stadion Śląski
Materiały prasowe Fundacji JiM










Napisz komentarz
Komentarze