Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Prezydent przedstawił propozycje dot. działki przy Parku Śląskim

Podczas dzisiejszego briefingu prasowego prezydent Andrzej Kotala przedstawił swoje propozycje dotyczące terenu po dawnym Ośrodku Postępu Technicznego. Jak podkreślał, realizacja zaproponowanej marszałkowi koncepcji, to jedyny sposób, by uchronić znajdujące się na tym obszarze drzewa, przed wycinką.
Prezydent przedstawił propozycje dot. działki przy Parku Śląskim

- Chorzów kładzie na stół konkretne pieniądze: 1 mln 800 tys. zł. Mam nadzieję, że te środki przekonają pana marszałka do odkupienia terenu od spółki Green Park Silesia i włączenia go w granice Parku. Tak jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu: to jedyny scenariusz, który uchroni drzewa przed wycinką – wyjaśnił prezydent Chorzowa Andrzej Kotala.

Skąd kwota prawie dwóch milionów złotych? To środki, które trafiły do urzędu miasta ze sprzedaży działki. - Przypominam, że teren nigdy nie należał do miasta, działka była własnością skarbu państwa. Moją rolą było jedynie wykonanie decyzji wojewody – podkreślał prezydent.

Zgodnie z prawem zdecydowana większość środków z tego typu transakcji trafia do skarbu państwa – 75 proc. kwoty uzyskanej w przetargu. Pozostała część (25 proc.) zasila budżet miasta. To właśnie tę część, czyli 1 mln 800 tys. zł, Chorzów jest gotowy przekazać marszałkowi, jeśli zarząd województwa podejmie decyzję o zakupie działki i przyłączeniu jej do parku. – Proszę, żeby pan marszałek ponownie rozważył tę propozycję. Wierzę, że zależy mu na ochronie otuliny Parku Śląskiego – dodaje prezydent Chorzowa.

Dodatkowo prezydent Chorzowa zapowiedział zasadzenie 10 tys. nowych drzew na terenie miasta jeszcze do końca obecnej kadencji. – Słyszymy wyraźny głos mieszkańców, którzy chcą, aby w mieście było więcej zieleni – zaznacza prezydent Chorzowa. - Zdajemy sobie również sprawę z tego jak ważne jest dbanie o czyste powietrze. Już teraz termomodernizujemy budynki, wymieniamy kotły, przyszedł czas na większą liczbę nasadzeń – wyjaśniał Andrzej Kotala.

Podczas briefingu prezydent zwrócił też uwagę na niepokojące działania niektórych polityków. - Doskonale widać, że sprawa działki przy MTK stała się dla wielu idealnym pretekstem do realizowania swoich politycznych celów. Przed kamerami i mikrofonami bardzo chętnie stają: prezydent Katowic i jego radni. Mam powody, aby twierdzić, że zamiast rozwiązań szukają oni sensacji i medialnej wrzawy, która w przyszłości ma usprawiedliwić zakusy Katowic na chorzowski Park. Nie będzie mojej zgody na odebranie go chorzowianom – podkreślił stanowczo Andrzej Kotala.

W spotkaniu Okrągłego Stołu ws. Parku Śląskiego, które odbędzie się dzisiaj w urzędzie marszałkowskim weźmie udział pani wiceprezydent Mariola Roleder, która w urzędzie miasta w Chorzowie nadzoruje m.in. wydział geodezji, wydział zarządzania nieruchomościami i wydział architektury, budownictwa i gospodarki przestrzennej.

 

Źródło: UM Chorzów

Fot. własne

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Herman 19.07.2019 15:40
BRawo Kotala a tu jebany wojewodo nie rob minek przed tv jak sam chciales sprzedac tereny niedawno

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama