Jednym z wielu obowiązkowych zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest określenie minimalnej ilości miejsc postojowych. Na terenie Chorzowa jako standard stosuje się wskaźnik 1,5 miejsca postojowego na 1 mieszkanie, 2 miejsca postojowe lub garażowe na jeden lokal mieszkalny w budynku jednorodzinnym i 1 miejsce postojowe na każde 20 m kw. powierzchni usług.
Obowiązujący dotychczas miejscowy plan ogólny zagospodarowania przestrzennego wyznacza również obszar ścisłego centrum (północny odcinek ul. Wolności, i ul. Powstańców wraz z ulicami przyległymi) jako strefę w której ilość miejsc postojowych ogranicza się do minimum. Zdaniem władz miasta od kilku lat obserwuje się zwiększone zainteresowanie remontami kamienic wraz z przebudową dużych lokali mieszkalnych, często przekraczających powierzchnię 130 kw. na chętniej zasiedlane mniejsze o podwyższonym standardzie. Takie roboty budowlane związane się z koniecznością zabezpieczenia odpowiedniej ilości miejsc postojowych, co w przypadku istniejącej, zwartej zabudowy śródmiejskiej, okazuje trudne do zrealizowania, a nawet niemożliwe.
- Poprawa jakości i dostępności usług świadczonych przez transport zbiorowy przyczynia się tego, że część społeczeństwa rezygnuje z własnego środka transportu dostrzegając zalety zamieszkiwania w dobrze skomunikowanym centrum. Intencją zmiany planu jest rozszerzenie istniejącej już strefy ograniczonego parkowania w tym wyznaczenie stref o niewielkim współczynniku, co powinno ułatwić właścicielom i inwestorom podejmowanie decyzji oraz realizację inwestycji polegających na remontach budynków i przebudowie dużych lokali mieszkalnych na małe mieszkania – czytamy w uzasadnieniu uchwały.
Za podjęciem uchwały opowiedziało się wszystkich 25 radnych obecnych na sali obrad.










Napisz komentarz
Komentarze