Na odcinkach objętych inwestycją kompleksowo wymieniona zostanie nawierzchnia torowa (poza fragmentami remontowanymi w ostatnich latach) i sieć trakcyjna. PKP przewidują poprawienie geometrii linii, ponadto przebudowane zostaną rozjazdy, a szereg obiektów inżynierskich, takich jak wiadukty czy ściany oporowe, zostanie wyremontowanych lub zbudowanych na nowo. Przewidziano również montaż nowych urządzeń sterowania.
Perony przebudowywanego odcinka zyskają nowe nawierzchnie i inną infrastrukturę obsługi pasażerów. Co istotne, w centrum Chorzowa powstanie nowy peron przystanku Chorzów Uniwersytet (w rejonie ul. Głogowskiej i Zabrskiej), gdzie utworzony zostanie wiadukt, pod którym będą poruszać się samochody. Przejazd kolejowy w rejonie ul. Strzelców Bytomskich zostanie zamknięty dla ruchu pojazdów. Piesi nadal będą mogli się tam poruszać, ale przejściem podziemnym, które zostanie dla nich zbudowane.
Dla mieszkańców Chorzowa istotnymi przedsięwzięciami będzie także przebudowa stacji Chorzów Miasto i Chorzów Stary. W ramach kompleksowej modernizacji przewidziano m.in. utworzenie nowych dojść na perony dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a także zbudowanie wind. Inwestycja przewiduje też modernizację wiaduktu zlokalizowanego w rejonie ul. Sienkiewicza i Floriańskiej.
Zadanie zostanie wykonane w formule "projektuj i buduj". Początkowo przewidywano, że wykonawca będzie mieć 52 miesiące na jego realizację, ale według najnowszych wytycznych, firma wyłoniona w przetargu otrzymała jedynie 41 miesięcy na zakończenie prac. Oznacza to, że przebudowa tzw. magistrali węglowej powinna zakończyć się w połowie 2023 roku.
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu przedstawiła firma Intercor i to ona będzie odpowiedzialna za realizację inwestycji. Przedsięwzięcie pochłonie 1,528 mld zł.










Napisz komentarz
Komentarze