Tramwaje Śląskie zamówiły w poznańskim Modertransie 10 nowych wagonów jednoczłonowych, z czego 2 będą tramwajami dwukierunkowymi. Pierwszy wagon jest już gotowy, produkcja kolejnych – jak zapewnia producent – realizowana jest zgodnie z harmonogramem. – Podczas niedawnej wizyty w fabryce w Biskupicach Wielkopolskich Prezes naszej spółki osobiście mógł się przyjrzeć zarówno pierwszemu, już niemal gotowemu wagonowi, jak i procesowi produkcji innych tramwajów. Usłyszał również zapewnienia ze strony firmy Modertrans, o zakończeniu produkcji i dostarczeniu na Śląsk wszystkich zamówionych tramwajów w umownym terminie, czyli do końca czerwca – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Jak wynika z przyjętego harmonogramu dostaw, pierwszy wagon ma zostać przekazany w marcu i wszystko wskazuje na to, że tak się stanie. – Wagon ten jest już gotowy i w sobotnie wczesne popołudnie został przewieziony do zajezdni tramwajowej Franowo w Poznaniu, gdzie rozpocznie się proces homologacyjny. Po jego zakończeniu tramwaj przewieziony zostanie do zajezdni tramwajowej w Katowicach, gdzie prowadzona będzie procedura odbiorowa – informuje Zowada.
Konstrukcja i design zewnętrzny serii wagonów bazuje na rozwiązaniach z pojazdów Moderus Gamma. Wagon jest w niemal połowie niskopodłogowy, osadzony na nowoczesnych wózkach trakcyjnych. W części pasażerskiej tramwaju znalazły się m.in.: klimatyzacja, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków do tramwaju, inteligentne urządzenia wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej, drzwi odskowo-przesuwne i wiele innych.
Zakup 10 wagonów jednoczłonowych z poznańskiego Modetransu to realizacja pierwszego z dwóch zadań taborowych, realizowanego przez Tramwaje Śląskie „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Umowę z firmą Modertrans podpisano w Chorzowie 8 marca 2018 r. Wartość zamówienia to niespełna 29 mln zł netto. Umowa zawiera również prawo opcji, z którego spółka Tramwaje Śląskie będzie chciała skorzystać w ramach etapu III Projektu, domawiając dodatkowo 5 wagonów jednokierunkowych o tych samych parametrach.
Źródło: Tramwaje Śląskie










Napisz komentarz
Komentarze