Tramwaje Śląskie ze sporym wyprzedzeniem wyposażyły motorniczych w środki ochronne. – Każdy pracownik spółki, a w pierwszej kolejności motorniczowie, kontrolerzy ruchu i pracownicy zakładu torów i sieci, otrzymał żele wiruso- i bakteriobójcze, jednorazowe rękawiczki a później także maseczki ochronne. Działamy tu ze znacznym wyprzedzeniem w porównaniu do rządowych wytycznych, aby zapewnić pracownikom możliwie największe bezpieczeństwo pracy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Mimo tego, sami motorniczowie postanowili dołożyć swoją cegiełkę do tych działań. Motornicze będące w rezerwie postanowiły wykorzystać czas i rozpoczęły szycie maseczek. – Jedna z pań postanowiła przynieść do zajezdni maszynę do szycia i szyć maseczki. Pomysł podchwyciły inne panie i również przywiozły do firmy swoje maszyny. Spółka kupiła odpowiedni materiał i na trzech stanowiskach ruszyła produkcja. Co ważne, to sami pracownicy wyszli z tą inicjatywą, z czego bardzo się cieszymy. To pokazuje, że nasi pracownicy bardzo poważnie i odpowiedzialnie podeszli do sprawy, chcąc przy okazji zapewnić bezpieczeństwo sobie i swoim kolegom, także z innych zajezdni – zaznacza Andrzej Zowada podkreślając, że zdrowie motorniczych jest podstawą funkcjonowania komunikacji tramwajowej.
Jeżeli nie ma konieczności zmiany innego motorniczego, to w czasie służby rezerwowej motorniczowie (zarówno panie jak i panowie) z gliwickiej zajezdni potrafią wyprodukować nawet 30 maseczek. W ten sposób w przedświąteczny tydzień udało się przygotować około 100 maseczek, a prace nad kolejnymi trwają również po świętach.
Przypominamy, że w komunikacji tramwajowej obowiązują ograniczenia ilości pasażerów. W dalszym ciągu w tramwaju może jednocześnie przebywać maksymalnie tylu pasażerów, ile stanowi połowa liczby miejsc siedzących – w zależności od wagonu od 10 do 38 osób. Stosowna informacja znajduje się przy każdych drzwiach wagonu. Od ubiegłego czwartku pasażerowie mają obowiązek posiadania maseczki na twarzy. Osoby nie posiadające ochrony na twarzy nie są wpuszczane do wagonów lub są z nich wypraszane.
Źródło: Tramwaje Śląskie










Napisz komentarz
Komentarze