Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 16:49
Reklama Baner reklamowy
ReklamaBudowa i remont na Ceneo

Chorzowski zakład Alstomu zostanie rozbudowany! To dzięki wielkiemu zamówieniu z Niemiec

Chorzowski zakład należący dzisiaj do Grupy Alstom świętował w tym roku 160. rocznicę otwarcia. Zakład nie stoi jednak w miejscu, a systematycznie się rozwija o czym świadczy kolejna nadchodząca rozbudowa.
Chorzowski zakład Alstomu zostanie rozbudowany! To dzięki wielkiemu zamówieniu z Niemiec

Zakłady znane dzisiaj pod nazwą Alstom powstały w Chorzowie już w 1864 roku jako część ówczesnej Huty Królewskiej. W pierwszych latach zakład zajmował się głównie przetwarzaniem stali na komponenty do torów i taboru kolejowego. Po II wojnie światowej, ze zmienioną już nazwą - Konstal był wtedy jedynym producentem tramwajów w Polsce, a z chorzowskich zakładów wyjechało łącznie blisko 7 tys. tramwajów.

Zakład do Grupy Alstom został włączony w latach 90. XX wieku i od tego czasu prężnie się rozwija, a w październiku tego roku świętował 160. rocznicę otwarcia.

W ostatnim czasie portal branżowy Rynek Kolejowy ogłosił, że chorzowski zakład zostanie powiększony. Możliwości produkcyjne, które już teraz wynoszą 110 tys. metrów kwadratowych, wzrosną nawet o kolejne 3 tys. m kw.

Potrzeba rozbudowy pojawiła się m.in. dzięki zamówieniu złożonemu przez Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg – SFBW (organizator tamtejszego lokalnego transportu publicznego), które będzie realizowane właśnie w Chorzowie.

- Dzięki takim inwestycjom pojawiają się nowe możliwości. I tu właśnie mamy przykład projektu dla Badenii i Wirtembergii, czyli piętrowych wagonów. To jest coś, przez co nabieramy dużo doświadczenia i kompetencji, a wtedy o wiele łatwiej będzie można alokować tego typu produkty, tutaj w Chorzowie – powiedział cytowany przez Portal Kolejowy dyrektor zarządzający fabryki Alstom Chorzów, Ireneusz Kret.

Land Badenia-Wirtembergia zamówił łącznie aż 130 piętrowych zespołów trakcyjnych Coradia Max, a Alstom ma zająć się również utrzymaniem pojazdów przez kolejne 30 lat.

Na początku listopada 2024 r. pierwszy skład wyjechał z chorzowskiej fabryki do Niemiec, gdzie aktualnie przechodzi testy. Kontrakt z niemieckim landem wart ma być 2,5 miliarda euro

Źródło: Rynek Kolejowey / Grupa Alstom
Fot. press release Alstom


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze

Autor komentarza: W.Treść komentarza: Symbole parku są demontowane przez spółkę Time&Quality Co.- czyli przez czas i jakość tych symboli zagwarantowaną technikami budowlanymi lat 70-tych.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 11:41Źródło komentarza: Żyrafa wciąż bez głowy. I chyba jeszcze długo jej nie odzyskaAutor komentarza: REFERENDUMTreść komentarza: Transport? Edukacja? Nieee…. W Chorzowie potrzebny jest drugi stadion! *najlepiej taki za pół miliarda 🙃 A co? Stać nas!Data dodania komentarza: 5.12.2025, 10:58Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna OmegaAutor komentarza: slazakTreść komentarza: Czy to znowu próba rozmontowania parku?! Najpierw wycinanie drzew i sprzedaz parku pod budowę blokow a teraz demontaż symboli parku?!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 19:48Źródło komentarza: Żyrafa wciąż bez głowy. I chyba jeszcze długo jej nie odzyskaAutor komentarza: Woda może się i rozchodzi, ale układy i znajomości nieTreść komentarza: Chorzów ma pecha. Anna Piontek miejskim konserwatorem zabytków. Trybunę stadiony Ruchu powstałą w 1937 roku, już skasowała. Teraz opowiada głupoty o wodzie, która się rozchodzi. Ta pani była dyrektorem Muzeum Ziemi PAN. Zaledwie po dwóch latach swoich rządów w muzeum, wyleciała ze stołka. Otrzymała dymisję w połowie dyrektorskiej kadencji. Oczywiście w reklamowaniu się na Fejsie, czy innych społecznościowych mediach, nic o tym nie wspomni. Jest mistrzynią autoreklamy. Z wykształcenia jest jedynie magistrem. Teraz mieszkańcy Chorzowa muszą doświadczać jej działań.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 19:42Źródło komentarza: Zespół ds. transformacji śródmieścia zabrał głos. “Jesteśmy w stanie przywrócić światłość temu miejscu”Autor komentarza: jolaTreść komentarza: Bez stadionu miasto może funkcjonować ,bez drogi niebawem pustynia.Może kolega dużego Bu pomoże.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:36Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna OmegaAutor komentarza: W.Treść komentarza: Możecie sobie mówic o Kotali co chcecie, ale nie tknął stadionu dopóki nie było pieniędzy na nowy. Nie było, to nie ruszał. A cukierek? Kasy na stadion nie ma, kasy nie będzie, stadionu teraz też już nie ma, pozwolenia na budowę nie ma a jak będzie to nie wiadomo jaki. Mieliśmy stadion wyłoniony w konkursie arch. na 12.000 z możliwością rozbudowy na mecz do 16.000 i w zupełności wystarczylo. Teraz będziemy się zadłużać na kolosa 22.000 za nie wiadomo w sumie ile, bo przecież 400.000.000 to czysta teoria, a w sumie nawet nie wiadomo jaki ten projekt będzie.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:35Źródło komentarza: Prace rozbiórkowe przy Cichej 6 trwają w najlepsze. Ze stadionu zniknęła już legendarna Omega
Reklama
Reklama
Reklama