Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 07:01
Reklama

Zgonów ponad trzykrotnie więcej niż narodzin. Podsumowanie 2024 roku w Chorzowie

Początek nowego roku to zawsze czas licznych podsumowań. W chorzowskim Urzędzie Stanu Cywilnego sprawdziliśmy jak 2024 rok prezentował się w liczbach.
Zgonów ponad trzykrotnie więcej niż narodzin. Podsumowanie 2024 roku w Chorzowie

W 2024 roku w Chorzowie przyszło na świat łącznie 484 dzieci (249 chłopców i 235 dziewczynek), z czego 140 to mieszkańcy naszego miasta. Dla porównania w 2023 roku urodziło się tutaj 555 maluchów, w 2022 r. - 642, w 2021 r. - 796, w 2020 r. - 1306, a w 2019 r. - 1439, co oznacza, że z roku na rok odnotowuje się coraz mniejszą liczbę narodzin.

Wśród najpopularniejszych imion nadanych chłopcom w ubiegłym roku znalazły się takie jak: Mikołaj (14), Leon (14), Nikodem (13), Antoni (12), Tymon (12), Kacper (10), Franciszek (10), Aleksander (9), Jakub (8), Adam (7), Tymoteusz (7), Oskar (6), Szymon (6), Julian (5), Filip (5), Jan (5), Ignacy (4) oraz Natan (4).

W przypadku dziewczynek najczęściej nadawanymi imionami były: Maja (17), Zuzanna (15), Hanna (13), Lilianna (10), Julia (9), Laura (9), Oliwia (7), Marcelina (6), Alicja (5), Nadia (4), Mia (4), Jagoda (4) oraz Zofia (4).

Imiona najrzadsze, bo nadane w Chorzowie tylko raz to: Leokadia, Letycja, Luiza, Dobrawa, Stefania, Faustyna, Alina, Żaneta, Florian, Miron, Stanisław, Witold, Wiktor, Remigiusz i Leonard. Podobnie jak ostatnio, żadne z wybranych przez rodziców imion nie zostało odrzucone.

Przechodząc teraz do liczby zawartych w 2024 roku związków małżeńskich, ta wynosi 442, z czego aż 353 to śluby cywilne i tylko 89 śluby wyznaniowe. Rozwodów odnotowano z kolei 229. Dla porównania, w 2023 roku ślubów w Chorzowie udzielono 438, natomiast rozwodów było 222, co oznacza, że liczby te nie uległy większym zmianom.

Jeśli chodzi o statystyki zgonów, to w 2024 roku w naszym mieście zmarło 1649 osób (w tym 827 mężczyzn i 822 kobiet). Biorąc pod uwagę liczbę narodzin dane te nie napawają optymizmem, bowiem umiera ponad trzykrotnie więcej osób niż się rodzi! Warto jednak dodać, że w porównaniu z poprzednimi latami zgonów tych odnotowano mniej, w 2023 r. było ich 1694, w 2022 r. - 1746, w 2021 r. - 2048, a w 2020 r. - 1981.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Chorzowianin 07.01.2025 14:00
Kobiety nie chcą rodzic w Chorzowie i jada w miasta ościenne tu jest problem

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama