Jak informowaliśmy już w październiku zeszłego roku, nowe-stare połączenie kolejowe pomiędzy Katowicami a Gliwicami zostanie poprowadzone liniami kolejowymi nr 141, 164 oraz 651. Warto wspomnieć, że dla linii 141 (Gliwice - Ruda Kochłowice), na której aktualnie działa ruch pociągów towarowych, będzie to powrót ruchu pasażerskiego, gdyż ostatnie pociągi z podróżnymi jeździły po niej 30 lat temu.
W ramach inwestycji odtworzonych bądź wybudowanych od nowa zostanie aż 7 przystanków: w Zabrzu w rejonie ul. Opawskiej, Zabrze Makoszowy, Ruda Bielszowice, Ruda Halemba, Ruda Wirek, Ruda Kochłowice oraz Chorzów Hajduki. Dzięki modernizacji ponad 20 km linii kolejowej, pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h.
Wśród nowych przystanków miejsce znalazł oczywiście ten, w naszym mieście. Ma nosić nazwę Chorzów Hajduki oraz być zlokalizowany w okolicy ul. Skrajnej w Chorzowie Batorym w niedalekiej odległości od parku logistycznego oraz pętli autobusowej.
W ostatnim czasie, w Rudzie Śląskiej ruszyły już prace związane z modernizacją linii. Ich wykonawcą jest pochodząca z Tych firma TORKOL Sp. z o. o.
- Między Rudą Bielszowice a Rudą Kochłowice demontujemy jeden tor i sieć trakcyjną. W kolejnym etapie rozpoczniemy prace torowe na stacji Ruda Bielszowice, a front robót przesunie się na szlak od Kochłowic do posterunku Hajduki. Ruch pociągów – głównie towarowych oraz dalekobieżnych kursujących po tej linii objazdowo – jest utrzymany i prowadzony sąsiednim torem – mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.
Wartość umowy w ramach zadania „Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice - Ruda Kochłowice - Katowice liniami kolejowymi nr 141 na odcinku Gliwice - Ruda Kochłowice, 164 na odcinku Ruda Kochłowice - Hajduki i 651 Hajduki – Gottwald” ma wynosić około 350 mln zł i być finansowana z Rządowego Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus. Termin realizacji zadania to 2029 rok. Alternatywne połączenie będzie ponadto kolejnym, które wejdzie w skład powstającej Kolei Metropolitalnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
- Realizacja inwestycji zwiększy atrakcyjność kolei w województwie śląskim i da nowe możliwości prowadzenia ruchu pociągów w regionie - dodaje Katarzyna Głowacka.

Napisz komentarz
Komentarze