Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

„Panowanie na boisku kluczem do końcowego sukcesu” – Relacja ze szpilu Ruch Chorzów – Polonia Nysa (po ślōnsku)

Tytuł tego szpilu je we cudzysłowiu bo to cytat ze gry – Football Manager 2020, a dzisiôj je jedynym słusznym coby podsumować wydarzynia ze Cichyj 6.
„Panowanie na boisku kluczem do końcowego sukcesu” – Relacja ze szpilu Ruch Chorzów – Polonia Nysa (po ślōnsku)

Ale zacnymy łod poczontku. Szpil miôł sie łodbyć ło 18:00, ale goście mieli awaria autokaru bez co musieli przesiōnść sie na swoje auta i jechać do Chorzowa na szpil. Łostatycznie przijechali trocha po osiymnostyj beztôż delegat zaproponowôł godzina 18:30.

Kybice przinôjmynij zdōnżyli wsziscy wlyźć na sektory zanim zabrzmiôł piyrwszy gwizdek. Tyn zabrzmiôł niy ło 18:30, a ło 18:36. Ale grunt, że rywale stawiyli czoła drużinie Ruchu mimo tego, że jesce wczorej mogli do nôs niy przijechać wcale (we zapowiydzi pisalimy, że klub potwierdziôł przipadki COVID-19 i klub ze Nysy czekôł na oficjalny komunikat klubu, czy majôm jechać na szpil, czy niy).

Łod poczōntku szpilu przi balu bōł Ruch, ale zagynszczonô i mocno skonsolidowano łobrona gości niy pozwalôła na wiela łokazji. Te miôł Paszek, kiery dwa razy ugrôł ek do Ruchu, ale nic wiyncyj ze tego szpilanio niy wynikało. Pod koniyć połowy kybice ze trybuny zacli sie już nyrwować, że niy grômy do przodka, ale po prostu niy bōło takij możliwości.

We 34 minucie fajno łokazjo mieli fusbalorze Polonii. Kole 35, może 40 metra bōł Redak. Przifasolōł jak ze armaty, Bielecki wyciōng sie jak dugi, ale bala trefiōła we lata! Uff! Odetchnyli wsziscy kybice.

Ruch szukôł lokazji, ale tako richtig fajno dostôł dopiyro we 45 minucie. Winciersz miôł bala, eknoł sie, ale ta trefiōła do Foszmańczyka. Miynko wciepa do niy upilnowanygo Idzika, a Mariusz ze kepy szczelōł swojigo 11 tora we lidze! EINS!

Po pauzie goście sie łodkrywali, co stwarzało nôm wiyncyj łokazji, a fekety tych łokazji bōło widać we 61 minucie szpilu. Fosa przi balu, fajnie wciep tormanowi – Kowalczykowi – bala za kragiel! ZWEI!

Dziysiynć minut potyn Wini podôwo do Idzika, tyn pognôł ze balym i łodegrôł na środek elwra gości, tam stôł Fosa kiery prostopadle uruchomiōł Winciersza. Wini bōł sôm na sôm i wcis bala do tora. DREI!

Zmiany dzisiej bōły ino po to, coby dać drużinie łodpoczōnć, a ławce dać wiyncyj pograć. Wlyźli Będzieszak, Neugebauer, Swikszcz i Rudek. Tyn łostatni bez szczynścio do torów, ale ino do dzisiej. 87 minuta szpilu, Rudi dostowô bala kole 16 metra i szczylo. Kowalczyk zaskoczony, a bala we nycu! VIER!

Tak richtig, to Ruch côłki szpil grôł, a rywale próbowali nôs blokować, ale to nôsze panowanie na szpilplacu bōło dzisiej kluczem do sukcesu.

Nôsz plus szpilu: Fosa! Rozgrywôł dzisiej super szpil, dogrywôł piynkne bale, a już ta, do Winiego na 3-0 to klasa mistrzowsko! Fest dzisiej zasłużôł na wyróżniynie i łod nôs je dostôwo.

Ruch Chorzów – Polonia Nysa 4-0 (1-0)

Skład Ruchu: Bielecki – Kulejewski, Kawula, Kasolik – Winciersz, Duchowski, Sikora, Kwaśniewski, Foszmańczyk – Idzik.

Skład Polonii: Kowalczyk – Izydorczyk, Błaszkiewicz, Fedorowicz, Redak, Bobiński, Perkowski, Narcisse, Mamis, Ostrowski, Setla.

Tory: 45 min. Mariusz idzik, 61 min. Tomasz Foszmańczyk, 71 min. Mateusz Winciersz, 87 min. Jakub Rudek.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama