Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 01:33
Reklama

Gdzie oglądać Rajd Śląska? Komplet map z punktami kibica

Rajd Śląska to widowisko, jakiego nie było w województwie śląskim. To właśnie na asfaltowych trasach w regionie zmierzą się najlepsze rajdowe załogi Europy i Polski, a wyniki zawodów zdecydują o tym, kto zdobędzie tytuły mistrzowskie. Z myślą o tych, którzy chcą na własne oczy zobaczyć zaciętą rajdową rywalizację, przygotowano 27 punktów kibica.
Gdzie oglądać Rajd Śląska? Komplet map z punktami kibica

Organizatorzy Rajdu Śląska – wydarzenia, którego głównym partnerem jest województwo śląskie – przedstawili dokładne mapy wszystkich odcinków specjalnych przygotowanych na decydującą batalię o mistrzostwo Europy i tytuł mistrzów Polski. Zawodnicy będą rywalizować na czternastu asfaltowych próbach sportowych.

Odcinek specjalny to najważniejsza część rajdu. Są to wyłączone z normalnego ruchu i profesjonalnie zabezpieczone fragmenty dróg. Między poszczególnymi oesami załogi przemieszczają się drogami dojazdowymi – w otwartym ruchu, z poszanowaniem wszystkich przepisów prawa o ruchu drogowym. O wynikach zawodów decyduje suma czasów uzyskanych na wszystkich rozegranych próbach sportowych.

Gdzie będą się ścigać uczestnicy Rajdu Śląska?

W programie zawodów współorganizowanych przez Stadion Śląski przewidziano 14 oesów oraz odcinek testowy GZM. Próba z partnerem strategicznym rajdu w nazwie, a więc Górnośląsko Zagłębiowską Metropolią, będzie pierwszą okazją do zobaczenia rajdowych załóg w akcji. Zlokalizowano ją w Zabrzu Mikulczycach i wyznaczono na niej trzy strefy kibica. W piątek wieczorem fanów wysokooktanowej rozrywki czeka jeszcze widowisko na ulicach Katowic, które są współgospodarzem wydarzenia. Przy superoesie przewidziano cztery punkty dla widzów.

W sobotę zawodnicy dwukrotnie przejadą odcinki Jastrzębie-Zdrój, Ochaby oraz Gmina Jasienica. Na każdym z nich zaplanowano po trzy strefy kibica. Tyle samo punktów organizatorzy wyznaczyli na kończącym sobotnie zmagania superoesie przy Stadionie Śląskim.

W niedzielę uczestnicy Rajdu Śląska zmierzą się na odcinkach Marklowice Górne, Hażlach oraz Województwo Śląskie, wytyczonym w miejscowości Kiczyce. Na pierwszym kibice mogą wybrać jeden z dwóch punktów. Na pozostałych próbach czekać na nich będą po trzy strefy.

Ostatnią okazją do zobaczenia rajdowych załóg będzie ceremonia zakończenia zawodów, w niedzielę wieczorem na Stadionie Śląskim.

Program Rajdu Śląska 2024:

Piątek, 11 października

  • 8:30 – 11:00 – odcinek testowy: GZM (Zabrze Mikulczyce, 3,05 km)
  • 11:31 – odcinek kwalifikacyjny GZM (Zabrze Mikulczyce, 3,05 km)
  • 13:00 – odcinek testowy GZM (Zabrze Mikulczyce, 3,05 km)
  • 18:00 – uroczyste rozpoczęcie zawodów (ul. Dworcowa, Katowice)
  • 20:05 – OS 1: Katowice (1,85 km)

Sobota, 12 października (7 odcinków specjalnych, łącznie 96,74 km)

  • 7:20 – serwis A: 15 min (Stadion Śląski, Chorzów)
  • 9:00 – OS 2: Jastrzębie Zdrój (17,04 km)
  • 10:00 – OS 3: Ochaby (10,8 km)
  • 11:00 – OS 4: Gmina Jasienica (19,78 km)
  • 13:20 – serwis B: 30 min (Stadion Śląski, Chorzów)
  • 15:15 – OS 5: Jastrzębie Zdrój (17,04 km)
  • 16:15 – OS 6: Ochaby (10,8 km)
  • 17:15 – OS 7: Gmina Jasienica (19,78 km)
  • 19:30 – OS 8: Stadion Śląski (1,5 km)
  • 19:50 – serwis C: 45 min (Stadion Śląski, Chorzów)

Niedziela, 13 października (7 odcinków specjalnych, łącznie 81,56 km)

  • 7:20 – serwis D: 15 min (Stadion Śląski, Chorzów)
  • 8:55 – OS 9: Marklowice Górne (11,46 km)
  • 9:55 – OS 10: Hażlach (17,45 km)
  • 11:05 – OS 11: Województwo Śląskie (Kiczyce, 11,87 km)
  • 12:40 – strefa zmiany opon: 15 min (Carbonarium Moszczenica)
  • 13:10 – OS 9: Marklowice Górne (11,46 km)
  • 14:10 – OS 10: Hażlach (17,45 km)
  • 16:05 – OS 11: Województwo Śląskie – Power Stage (Kiczyce, 11,87 km)
  • 18:30 – zakończenie rajdu (Stadion Śląski, Chorzów)

====================================================================

Rajdowe Mistrzostwa Europy

To najstarszy rajdowy cykl na świecie i druga najważniejsza, po WRC, seria w tej dyscyplinie. W tym roku rozpoczął się 72. już sezon Rajdowych Mistrzostw Europy. Pierwszy przeprowadzono w 1953 roku. Przez lata wiele polskich rajdów było zaliczanych do kalendarza tych prestiżowych rozgrywek, na czele z Rajdem Polski, czyli drugą – po Rajdzie Monte Carlo – najstarszą imprezą na świecie.

Sukcesy w mistrzostwach Europy odnosili również Polacy. Po trzy tytuły na swoim koncie mają kierowcy pochodzący z województwa Śląskiego – urodzony w Dąbrowie Górniczej Sobiesław Zasada i pochodzący z Ustronia Kajetan Kajetanowicz.

Kalendarz tegorocznej odsłony mistrzostw Europy tworzy osiem rund:

  • Rajd Węgier (12-14 kwietnia, szuter)
  • Rajd Wysp Kanaryjskich (2-4 maja, asfalt)
  • Królewski Rajd Skandynawii (Szwecja, 13-15 czerwca, szuter)
  • Rajd Estonii (5-7 lipca, szuter)
  • Rajd di Roma Capitale (Włochy, 26-28 lipca, asfalt)
  • Rajd Barum (Czechy, 16-18 sierpnia, asfalt)
  • Rajd Ceredigion (Wielka Brytania, 30 sierpnia – 1 września, asfalt)
  • Rajd Śląska (11-13 października, asfalt)

Rajd Śląska

Pierwsza edycja Rajdu Śląska odbyła się w 2017 roku, od razu w randze rundy mistrzostw Polski – najważniejszej serii rajdowej w naszym kraju. W kolejnych latach impreza była sukcesywnie rozwijana – do stawki uczestników dołączyli zawodnicy w historycznych rajdówkach, Rajd Śląska wyłaniał nowych mistrzów Polski i zorganizowano spektakularne show – odcinek specjalny w centrum Katowic. W 2023 roku zawody zyskały międzynarodową rangę, stając się częścią rajdowego pucharu Europy. Zyskały także uznanie Światowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz promotora mistrzostw Europy, którego efektem jest awans Rajdu Śląska do Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) – drugiego najważniejszego cyklu na świecie.

Honorowy patronat nad zawodami objął Wojciech Saługa, Marszałek Województwa Śląskiego. Partnerem głównym Rajdu Śląska jest Województwo Śląskie. Partnerem strategicznym Rajdu Śląska jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Partnerami wydarzenia są miasto Katowice i marka MOYA. Współorganizatorem wydarzenia jest Stadion Śląski w Chorzowie.

Źródło: informacja prasowa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama