Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 03:22
Reklama

132 solarne biletomaty dla pasażerów ze Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego

Zarząd Transportu Metropolitalnego podpisał umowę na dostawę i utrzymanie 132 solarnych automatów biletowych. Inwestycja ta przede wszystkim zwiększy dostępność biletów.
132 solarne biletomaty dla pasażerów ze Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego

Dla pasażerów komunikacji miejskiej bilety staną się jeszcze bardziej dostępne. Zarząd Transportu Metropolitalnego podpisał umowę z firmą Mera-Serwis SGL na dostawę i utrzymanie 132 nowoczesnych automatów biletowych zasilanych wyłącznie energią słoneczną. Ta innowacyjna inwestycja odzwierciedla zobowiązanie ZTM do ciągłego rozwoju i dostarczania pasażerom najlepszych usług.

Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami oraz w zgodzie z ekologią i ekonomią

– Inwestujemy w solarne biletomaty nie tylko ze względów ekonomicznych. To także wyraz naszego szacunku dla ekologii. Dzięki wykorzystaniu bardziej opłacalnej energii słonecznej, urządzenia będą działać przy minimalnym wpływie na środowisko. To zgodne z duchem zmian klimatycznych i dążeniem do bardziej zrównoważonej przyszłości – mówi rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek. – Ta umowa to także krok w kierunku zapewnienia łatwiejszego dostępu do biletów i większej wygody podróżowania. Chcemy być bardziej ekologiczni i bardziej przyjaźni dla wszystkich naszych pasażerów – dodaje Wawrzaszek.

Mówiąc „dla wszystkich pasażerów” rzecznik prasowy ma na myśli m.in. osoby z niepełnosprawnościami. Jedną z najważniejszych cech nowych automatów biletowych jest ich dostosowanie do tej właśnie grupy podróżnych. Ekrany, otwory wrzutowe, czytniki kart płatniczych oraz miejsca odbioru biletów i reszty będą znajdować się na odpowiedniej wysokości – tak, aby były dostępne dla wszystkich, także dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Z rozwiązań dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami warto również wyróżnić możliwość wywołania trybu kontrastowego, co umożliwi korzystanie z automatów osobom z zaburzeniami widzenia.

Dużo funkcjonalności. Wszystkie bilety oraz różne języki i formy płatności

Nowe automaty biletowe będą umożliwiać zakup wszystkich biletów ZTM – zarówno tych sprzedawanych w formie elektronicznej, jak i papierowej. Dostępne będą różnorodne formy płatności – kartą, gotówką, blikiem oraz portmonetką w systemie Transport GZM. Ponadto, w nowych urządzeniach, będzie można nie tylko kupić bilet, ale również go zwrócić. W takich przypadkach środki będą przekazywane na elektroniczną portmonetkę na koncie użytkownika w systemie Transport GZM.

Dodatkowo, dzięki nowym urządzeniom pasażerowie będą mogli też doładować swoje konta w systemie Transport GZM.

Z urządzeń swobodnie będą mogli korzystać obcokrajowcy. Automaty będą prowadzić sprzedaż w 4 językach - polskim, angielskim, niemieckim oraz ukraińskim.

Automatów biletowych będzie 2 razy więcej niż dotychczas

Obecnie ZTM dysponuje około 140 automatami biletowymi. Dzięki umowie z Mera-Serwis SGL liczba ta zostanie niemal podwojona. Zgodnie z planami, nowe urządzenia zostaną rozmieszczone w każdej gminie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Pierwsze z nich (co najmniej 40 urządzeń) zostaną zainstalowane w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a ostatnie mają zostać posadowione do kwietnia 2025 r.

Całkowity koszt zakupu oraz utrzymania automatów wynosi ok. 11,6 mln zł.

źródło: Informacja prasowa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama