Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Policjanci z Chorzowa uczą najmłodszych bezpieczeństwa przed feriami

Przed rozpoczęciem ferii zimowych policjanci z chorzowskiej jedynki postanowili zadbać o bezpieczeństwo najmłodszych mieszkańców. Mundurowi odwiedzili uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Chorzowie, gdzie przeprowadzili prelekcję dotyczącą programu edukacyjnego „Bezpieczne Życie” oraz kampanii społecznej „Mamo! Tato! Tutaj jestem!”. Spotkanie miało na celu przypomnienie dzieciom o zasadach bezpieczeństwa zarówno na drodze do szkoły, jak i w trakcie ferii zimowych.
Policjanci z Chorzowa uczą najmłodszych bezpieczeństwa przed feriami

Okres ferii zimowych to czas radości i beztroski dla najmłodszych. Z myślą o ich bezpieczeństwie dzielnicowi z chorzowskiej jedynki postanowili podjąć dodatkowe działania. Młodszy aspirant Andrzej Szymanek i sierżant sztabowy Michał Szczerba odwiedzili uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Chorzowie, aby przekazać im istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa w ramach programu edukacyjnego „Bezpieczne Życie” oraz kampanii społecznej „Mamo! Tato! Tutaj jestem!”.

Podczas wizyty w szkole dzielnicowi omówili z uczniami ogólne aspekty bezpiecznej drogi do szkoły, zwracając uwagę na zagrożenia związane z ruchem drogowym. Ponadto, poruszyli kwestie wzajemnego szacunku, tolerancji oraz zasad odpowiedniego zachowania w kontakcie z obcymi. Zbliżające się ferie zimowe skłoniły policjantów do podkreślenia ważności bezpieczeństwa w domu i podczas uprawiania sportów zimowych.

Szczególną uwagę zwrócono na kampanię społeczną „Mamo! Tato! Tutaj jestem!”, która przedstawia zasady bezpiecznego zachowania się w zatłoczonych miejscach. Dzieci wysłuchały informacji dotyczących zagrożeń związanych z gubieniem się w galeriach handlowych, wesołych miasteczkach, dworcach i innych miejscach, gdzie łatwo jest się zgubić. Kampania ma na celu uświadomienie rodzicom i opiekunom konieczności skupienia uwagi na najmłodszych w tego typu sytuacjach.

Poruszony został również temat programu edukacyjnego „Bezpieczne Życie”, który skierowany jest do dzieci szkół podstawowych i ma na celu upowszechnienie wiedzy i umiejętności przydatnych w sytuacjach zagrożenia, które mogą się zdarzyć w okolicy domu, szkoły lub podczas wakacji.

Chorzowska komenda ma nadzieję, że przeprowadzone prelekcje przez dzielnicowych z chorzowskiej jedynki przyczynią się do utrwalenia właściwych wzorców zachowań u najmłodszych mieszkańców Chorzowa. 

Fot. KMP w Chorzowie



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama