Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kurka co stroi piórka. Wielkanocne warsztaty w Muzeum Hutnictwa

Chorzowskie Muzeum Hutnictwa zachęca do skorzystania z wielkanocnej oferty warsztatowej dla rodzin z dziećmi. Na uczestników czeka fabularyzowana gra przestrzenna oraz warsztaty tworzenia świątecznych ozdób.
Kurka co stroi piórka. Wielkanocne warsztaty w Muzeum Hutnictwa

Do Wielkanocy zostało kilka tygodni, to zatem dobry moment, aby przyozdobić już swoje mieszkania i przypomnieć sobie o związanych z tym świętem tradycjach. Pomocne okazać się w tym może Muzeum Hutnictwa, które podobnie jak w ubiegłym roku, przygotowało specjalną ofertę warsztatową. Dedykowane rodzinom z dziećmi atrakcje, zaplanowano na 23 marca. Poniżej podajemy ich opis:

WARSZTAT I | godz. 12:00, 16:00
DEJ POZÓR! HAZOK! Poszukiwanie wielkanocnych jajek z hutniczą iskrą

Hazoki, kurziki i barōny – wszystkie te zwierzęta związane są z symboliką okresu wielkanocnego. Nieprzypadkowo to właśnie one staną się bohaterami specjalnie przygotowanej gry fabularyzowanej w przemysłowej scenerii. Pozostawiły na terenie Muzeum specjalne hutnicze jajka, które zawierają prawdziwe skarby i ciekawostki związane z tradycjami wielkanocnymi hutniczych rodzin. Pomożecie je odnaleźć?

WARSZTAT II | godz. 13:00, 15:00
KURKA CO STROI PIÓRKA. Warsztaty tworzenia ozdób wielkanocnych

Palmy, koszyczki, jajca, kartki, wycinanki, wiszące zegrōdki i filcowe zawieszki – ozdoby związane z okresem wielkanocnym to istny ocean możliwości. Wykorzystane zostaną gałązki, bibuły, piórka, wstążki, papiery ozdobne, suszone rośliny, błyskotki, konfetti w kształcie kurczaków, a nawet przybory kuchenne, które pomogą przygotować najdłuższą palmę wielkanocną, najbardziej kolorowy stroik czy własne oryginalne pisanki. Uczestnicy zajęć zapoznają się z ozdobami wielkanocnymi funkcjonującymi w tradycji domów hutniczych, ale też stworzą własne wariacje na temat symboli odrodzenia.

Minimalny wiek uczestników obu warsztatów to 5 lat, co istotne wszystkim osobom niepełnoletnim towarzyszyć musi dorosły opiekun. Bilet w cenie 20 zł uprawnia do udziału w pojedynczym warsztacie, wstęp opiekunów jest bezpłatny na podstawie nieodpłatnego biletu do pobrania w kasie. Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie, pod numerem 32 704 96 31. Bilety z kolei można nabyć:

- na warsztat "Dej pozór! Hazok!" >>TUTAJ<<
- na warsztat "Kurka co stroi piórka" >>TUTAJ<<

Z podobnej oferty mogą skorzystać też grupy zorganizowane. Warsztaty dla przedszkoli i szkół zaplanowano w dniach 6-29 marca.

Fot. Muzeum Hutnictwa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama