Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Jasne Błonia im. Jana Pawła II – poznaj najważniejszy plac w Szczecinie!

Jasne Błonia to jedno z najpiękniejszych i najbardziej charakterystycznych miejsc w Szczecinie. Szerokie, zielone przestrzenie w połączeniu z historycznymi pomnikami i malowniczym układem platanów sprawiają, że jest to miejsce, które zachwyca zarówno mieszkańców, jak i turystów. Poznaj bliżej ten wyjątkowy punkt na mapie stolicy Pomorza Zachodniego!
Jasne Błonia im. Jana Pawła II – poznaj najważniejszy plac w Szczecinie!

Historia Jasnych Błoni

Jasne Błonia zostały założone w latach 1925–1927 na terenie należącym do rodu Quistorpów. Projekt zakładał stworzenie przestrzeni rekreacyjnej dla mieszkańców miasta, co doskonale widać w ich otwartym i przestronnym charakterze. Obszar od początku cieszył się ogromnym uznaniem, a z czasem stał się jednym z symboli Szczecina. Dziś błonia są wizytówką miasta, oferując miejsce spotkań, relaksu i organizacji różnorodnych wydarzeń.

Zielone serce Szczecina

Jasne Błonia to prawdziwa oaza zieleni w centrum miasta. Teren ten słynie z największego w Polsce skupiska platanów klonolistnych – rośnie tu aż 213 tych majestatycznych drzew, które tworzą naturalny tunel wzdłuż głównej alei. Latem błonia zamieniają się w tętniące życiem miejsce, pełne spacerowiczów, pikników i wydarzeń plenerowych. Zimą zaś ich urok nie słabnie – majestatyczne drzewa pokryte szronem tworzą bajkowy krajobraz.

Pomnik Jana Pawła II

Na Jasnych Błoniach znajduje się pomnik Jana Pawła II, upamiętniający wizytę papieża w Szczecinie w 1987 roku. Monument autorstwa Gustawa Zemły jest nie tylko miejscem pamięci, ale także symbolem wartości i nadziei, jakie niesie postać papieża Polaka. To popularne miejsce, szczególnie podczas ważnych rocznic czy wydarzeń religijnych.

Pomnik Czynu Polaków

Kolejnym wyjątkowym elementem Jasnych Błoni jest Pomnik Czynu Polaków. Składa się z trzech monumentalnych orłów, symbolizujących trzy pokolenia Polaków zaangażowanych w odbudowę i rozwój Szczecina po II wojnie światowej. To miejsce chętnie odwiedzane przez mieszkańców i turystów, szczególnie ze względu na jego symboliczne znaczenie.

Przechodząc w Park Kasprowicza

Jasne Błonia płynnie przechodzą w Park Kasprowicza – największy park w Szczecinie, który oferuje jeszcze więcej możliwości relaksu i aktywnego wypoczynku. Spacer wśród alejek, odpoczynek nad stawami czy podziwianie różnorodnych gatunków drzew sprawiają, że to miejsce przyciąga przez cały rok.

Wydarzenia i życie społeczne

Jasne Błonia to nie tylko przestrzeń do odpoczynku, ale także miejsce licznych wydarzeń kulturalnych i społecznych. Organizowane są tu festiwale, koncerty oraz jarmarki, które przyciągają tłumy mieszkańców i turystów. Letni Jarmark Szczeciński czy wydarzenia plenerowe to tylko część atrakcji, jakie można tu znaleźć.

Dlaczego warto odwiedzić plac Jasne Błonia?

Jasne Błonia to miejsce, które łączy historię, naturę i kulturę. Niezależnie od pory roku, oferują one coś wyjątkowego dla każdego – od spacerów w cieniu platanów, przez chwilę refleksji przy pomnikach, po uczestnictwo w licznych wydarzeniach. To punkt obowiązkowy podczas wizyty w Szczecinie, który pozwala poczuć ducha miasta i zrelaksować się w wyjątkowym otoczeniu.

Zaplanuj swoją wizytę na Jasnych Błoniach i odkryj, dlaczego są one jednym z najbardziej cenionych miejsc w Szczecinie!

Autor 
Marek Marcinkowski
SzczecinPortal.pl 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama