Co lepszego mogło spotkać region Silesia, niż utworzenie w Chorzowie (choć częściowo też w Katowicach), Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku? Od wbicia pierwszej łopaty pod jego budowę upłynęło wiele wody. Dziś jest to miejsce kultowe, wyznaczające kierunek rozwoju i napawające dumą. Nasz zielony gen, nasze dziedzictwo.
Pierwotna nazwa, poza tym, że przywodziła na myśl pewną nostalgię do czasów tzw. słusznie minionych, coraz trudniej wpisywała się w trend nowoczesności. Trzeba też przyznać, że mieszkańcy sami wymyślali sobie domeny nieco krótsze i łatwiejsze w wymowie. Pojawiał się zatem park kultury, park chorzowski, czasem skrótowiec WPKiW, ale głównie był to jednak, po prostu, park. - Widzimy się w Parku? - zapytał. - Niech będzie w Parku, pod Żyrafą - odparła (lub też - “pedziała”, po naszymu).
Park Śląski w kolorze magenta
Od 2012 roku funkcjonuje nowa nazwa: Park Śląski, początkowo tylko marketingowo. Dekadę później oficjalnie już zmieniono nazwę podmiotu zarządzającego tym miejscem na Park Śląski S.A. w Chorzowie. Co ciekawe, znalazła ona uznanie i pomimo tego, że pierwszy odbiór nazwy był nieco mieszany, ta przyjęła się znakomicie. Jest kojarzona i rozpoznawalna nie tylko w regionie, ale też w innych częściach Polski.
Niedawno mieszczący się w granicach Parku Śląskiego Kocioł Czarownic zyskał pierwszego w swojej niemal 70-letniej historii sponsora tytularnego. Od teraz chorzowska arena to Superauto.pl Stadion Śląski. Zaprojektowano odświeżone logo obiektu, które prezentuje się estetycznie, jest też bardziej kolorowe.
Oprócz zmiany nazwy, jeden z największych i najnowocześniejszych obiektów sportowo-rozrywkowych w Polsce zyskał dzięki tej współpracy dodatkowe środki finansowe. Praktyka taka jest stosowana na wielu tego typu arenach w Polsce i na świecie. Mamy przecież Tauron Arenę w Krakowie, PGE Narodowy w Warszawie czy, szukając dalej, Allianz Arenę w Monachium.
Czy to się komuś podoba czy nie, sponsorzy tytularni coraz prężniej wciskają się w możliwe do zagospodarowania przestrzenie. Festiwale muzyczne, wszelkiego rodzaju nagrody, zawody sportowe czy rozgrywki ligowe, kluby sportowe, wydarzenia naukowe i wiele więcej, mają swoich sponsorów wpisanych w tytuł. Jak daleko to zabrnie? Otóż tak, Park Śląski będzie miał sponsora tytularnego.
Doniesienia o TAURON Parku Śląskim pojawiły się pod koniec zeszłego tygodnia. O sprawie jako pierwszy poinformował Dziennik Zachodni. Potwierdza się to w różnych źródłach. Biuro prasowe Parku Śląskiego poinformowało dziennikarzy o podjęciu współpracy ze spółką TAURON. O jej szczegółach dowiemy się niebawem, podczas zaplanowanej konferencji prasowej.
Mamy tylko nadzieję, że w nowym logotypie Parku Śląskiego nie pojawi się drzewko o intensywnym kolorze magenta. A co Wy, drodzy Czytelnicy, sądzicie o tym pomyśle?
[EDIT 28.05, 13:51] W środę tuż po godzinie 12:00 strony podpisały umowę partnerską, na mocy której m. in. funkcjonuje nazwa TAURON Park Śląski.
Napisz komentarz
Komentarze