Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 10:33
Reklama

Bezpieczne skrzyżowanie

Nadmierna prędkość, pośpiech, brak uwagi, czy nieustąpienie pierwszeństwa to najczęstsze przyczyny zdarzeń drogowych, do jakich dochodzi w obrębie skrzyżowań z winy kierowców. Niestety, nie każdy pamięta, że zbliżając się do skrzyżowania czy też przejścia dla pieszych, należy zwiększyć swoją czujność i zmniejszyć prędkość pojazdu. Podczas akcji mundurowi wykorzystywali specjalistyczny samochód wyposażony w zestaw nowoczesnych kamer.
Bezpieczne skrzyżowanie

Nieustąpienie pierwszeństwa, zbyt duża prędkość, cwaniactwo, czy po prostu brak rozsądku – to główne przyczyny wypadków. Dlatego policjanci apelują o szczególną ostrożność do kierowców, którzy zbliżają się do skrzyżowań oraz przejść dla pieszych. Wystarczy zwolnić, obserwować, co dzieje się na jezdni, a do żadnej drogowej tragedii nie dojdzie.

W czasie ostatnich działań mundurowi szczególną uwagę zwracali na to, czy kierujący zwalniają przed przejściami dla pieszych i czy przejeżdżają przez nie na czerwonym świetle. Obserwowali też pieszych. Czy przechodzą przez jezdnię w miejscach do tego przeznaczonych, czy nie wbiegają na jezdnię lub nie wchodzą na przejście na czerwonym świetle. W trakcie działań mundurowi z chorzowskiej komendy wspierani byli przez specjalistyczny samochód, obsługa busa wyposażonego w zestaw nowoczesnych kamer rejestrowała samochody przejeżdżające przez skrzyżowania i przejścia dla pieszych na  czerwonym świetle. Sprawcy tych wykroczeń byli zatrzymywani przez mundurowych policjantów stojących kilkaset metrów dalej. Uwadze mundurowych nie uszły również wykroczenia popełniane przez pieszych, oni również musieli liczyć się z konsekwencjami łamania prawa.

Podczas akcji policjanci odnotowali 49 wykroczeń. Najczęstsze przyczyny, to: nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przez kierującego, przejeżdżanie na czerwonym świetle i przechodzenie jezdni w miejscu niedozwolonym.

Cykliczne działania policjantów ukierunkowane są na zapewnienie bezpieczeństwa niechronionym uczestnikom ruchu oraz na dyscyplinowanie we wzajemnych relacjach zarówno kierujących jak i pieszych. Akcje mają poprawić bezpieczeństwo oraz wiedzę wszystkich użytkowników ruchu, aby uniknąć kolizji i wypadków wynikających z brawury i nieznajomości przepisów.

Przypominamy - każdy uczestnik ruchu drogowego powinien pamiętać o rozwadze. Lekkomyślne zachowanie, pośpiech, czy brak uwagi mogą doprowadzić do poważnego wypadku. Bezpieczeństwo pieszych zależy od bardzo wielu czynników. Tam, gdzie jest możliwe, ruch pieszych i ruch pojazdów oddziela się. Niestety, w wielu przypadkach ruch pieszych odbywa się wspólnie z ruchem pojazdów np. podczas przechodzenia przez jezdnię i tam bezpieczeństwo pieszego zależy w dużej mierze od niego samego i kierującego.

 

 

Źródło: Komenda Miejska Policji w Chorzowie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama