Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 9 czerwca 2025 20:49
Reklama
Reklama

Pierwsza pętla dla Wróblewskiego i Wróbla [ZDJĘCIA]

Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (Skoda Fabia Rally2 Evo) prowadzą po pierwszej sobotniej pętli Rajdu Śląska. Po czterech odcinkach specjalnych pierwsza czwórka rajdu mieści się w zaledwie pięciu sekundach. W gronie załóg w rajdówkach historycznych na czele tabeli z czasami są Marek Suder i Marcin Kowalik (Ford Sierra RS Cosworth 4x4).
Pierwsza pętla dla Wróblewskiego i Wróbla [ZDJĘCIA]

Cztery odcinki specjalne Rajdu Śląska i czterech różnych zwycięzców! Po wygranej na piątkowym oesie w Katowicach Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (Skoda Fabia Rally2) wyruszyli dziś do rywalizacji jako liderzy rajdu. Po pierwszym przejeździe odcinka Gmina Jasienica (15,32 km) musieli oddać prowadzenie – najszybsi na tej próbie byli Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (Volkswagen Polo R5) i to oni wysunęli się na czoło klasyfikacji. Drugi czas na tej próbie zanotowali Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (Skoda Fabia Rally2 Evo, +1,8 s.), a Byśkiniewicz był trzeci ze stratą 2,5 s.

Z Jasienicy zawodnicy udali się na 12,2-kilometrowy oes Hażlach. Najlepszy czas na tej próbie zanotował Wróblewski. Drugą pozycję zajęli bracia Jarosław i Marcin Szejowie (Hyundai i20 R5), którzy wykręcili na mecie taki sam czas jak Poloński (+ 1,4 s.). Kierowca Volkswagena utrzymał prowadzenie, ale tuż za jego plecami (+ 0,2 s.) plasował się Wróblewski. Byśkiniewicz spadł na trzecią pozycję ze stratą 1,2 s.

Najdłuższy odcinek rajdu – 18,2-kilometrową próbę Jastrzębie-Zdrój wygrali bracia Szejowie, wyprzedzając o 1,4 s. Wróblewskiego. Trzeci czas zanotowali Sylwester Płachytka i Rafał Fiołek (Skoda Fabia Rally2 Evo), którzy od rana zmagali się z problemami technicznymi. W klasyfikacji generalnej rajdu na prowadzenie wysunęli się Wróblewski i Wróbel. Poloński spadł na drugie miejsce, ze stratą 0,2 s. Łukasz Byśkiniewicz traci do lidera 2,5 s., a czwarty w klasyfikacji Jarosław Szeja – 4,4 s. Czołową piątkę uzupełniają liderzy klasyfikacji mistrzostw Polski – Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 Evo) – do Wróblewskiego tracą już 14,7 s.

Sobczak i Pawłowski prowadzą w „ośce”

Jacek Sobczak i Mateusz Pawłowski (Porsche 911 GT3) po trzech odcinkach prowadzą w klasyfikacji samochodów z napędem na jedną oś. Drugą pozycję ze stratą 50,7 s. zajmują Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk (Peugeot 208 Rally4), którzy równocześnie prowadza w klasie 4. W kategorii Rally3 po czterech oesach na czele tabeli z czasami umocnili się Jakub Matulka i Daniel Dymurski (Ford Fiesta Rally3) – Piotr Krotoszyński i Mateusz Martynek (Ford Fiesta Rally3) tracą do nich już 55 s.

Po pierwszej pętli zawodnicy mieli przerwę na zmianę opon i tankowanie w Bielsku-Białej i wyruszyły na drugi przejazd odcinków Gmina Jasienica, Hażlach i Jastrzębie-Zdrój, po których wrócą na Stadion Śląski. Tam zostanie rozegrany ostatni sobotni odcinek specjalny – widowiskowa próba na błoniach stadionu (1,5 km, od 18:00).
Czołową trójkę mistrzostw historycznych tworzą załogi Marek Suder i Marcin Kowalik (Ford Sierra RS Cosworth 4x4), Grzegorz Olchawski i Przemysław Bosek (Audi Quattro S1, +29,5 s) oraz Grzelewski i Niedbała (Ford Sierra RS Cosworth 4x4, +48,0 s). Z tej rywalizacji odpadł Robert Luty, pilotowany przez Marcina Celińskiego (Subaru Legacy 4WD). Czterokrotny zwycięzca Rajdu Śląska w klasyfikacji Motul HRSMP rozbił swój samochód na odcinku Hażlach. Załodze nic się nie stało.

Rajdowe Mistrzostwa Południa na start!

Dziś zmagania rozpoczynają załogi zgłoszone w ramach Rajdowych Mistrzostw Południa, dla których Rajd Śląska to czwarte zawody w sezonie. Uczestnicy RMP będą się ścigać na dystansie blisko 55 km, podzielonym na pięć prób sportowych. Jedną zaplanowano na sobotni wieczór, a cztery zostaną rozegrane w niedzielę, 10 września.

Ceremonia startu ruszy 9 września, o 17:50 pod Stadionem Śląskim. Już 10 minut później pierwsza z załóg zmierzy się z widowiskowym odcinkiem specjalnym pod legendarnym Kotłem Czarownic (1,5 km). W niedzielę uczestników czekają po dwa starcia na oesach Ochaby (11,4 km, od 11:40 i 14:10) oraz Kiczyce (15,3 km, od 12:20 i 15:10). Ceremonia mety i wręczenia pucharów ruszy o 17:30 na Stadionie Śląskim.

Do rywalizacji w ramach RMP przystąpi 35 duetów, w tym liderzy punktacji – Marcin Gluza i Robert Sęk (Honda Civic). Z dwójką na trasę wyjadą Kamil Kawalec i Sebastian Krzyżowski (Peugeot 208 GTI RallyN1), a trzecią załogą na liście zgłoszeń są Piotr Wincencik i Jakub Sawiński (Renault Clio III RS RallyN1). Trzy z 35 załóg to duety w samochodach z napędem 4x4. 10 załóg powalczy także w Pucharze Rally N.

Zawodnicy z RSMP po wieczornych serwisie swoich samochodów będą mieli przerwę do niedzieli rano, a stawka Motul HRSMP z serwisu wjedzie na rampę mety – samochody historyczne po dzisiejszym etapie kończą rywalizację.

Rajd Śląska 2023 – klasyfikacja generalna po OS 4:

1. Wróblewski/Wróbel (Škoda Fabia Rally2 Evo) 29:28,6 s
2. Poloński/Sitek (VW Polo GTI R5) +2,0 s
3. Byśkiniewicz/Siatkowski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +2,5 s
4. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +4,4 s
5. Grzyb/Binięda (Škoda Fabia Rally2 Evo) +14,7 s
6. Płachytka/Fiołek (Škoda Fabia Rally2 Evo) +19,1 s
7. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta R5 MkII) +23,3 s
8. Terlecki/Marczewski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +47,3 s
9. Sobczak/Pawłowski (Porsche 911 GT3) +1:01,0 s
10. Kwiatkowski/Kozdroń (Škoda Fabia Rally2 Evo) +1:25,2 s

Źródło: informacja prasowa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: ŚlązakTreść komentarza: To dlatego brak sensownego rozwoju okolic gdzie stoją budynki! System komunistyczny nadal ma się dobrze!Data dodania komentarza: 9.06.2025, 08:15Źródło komentarza: "Czas na zmiany" w Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej? Frekwencja zaskoczyła, wybory odroczoneAutor komentarza: ChorzowianinTreść komentarza: Co za cisza -to jest to . Estakada? zburzyć jak najszybciejData dodania komentarza: 8.06.2025, 12:54Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: Marcin. MTreść komentarza: A ja widzę że masz problem do Szymona teraz możesz miećjedynie do grabiarzy Chorzowa problem Kotali i Michalinka tam se swoje żale wypisujData dodania komentarza: 8.06.2025, 10:53Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Mieszkaniec ChorzowaTreść komentarza: Panie Kotala -po zakończeniu remontu estakady - miał Pan 10 lat na znalezienie rozwiązania problemu! A co Pan zrobił? 1- Zabetonował rynek; 2- na tym "rynku" wybudował Pan "Centrum Przesiadkowe" /które ze względu na układ jest po prostu niebezpieczna dla przesiadkowiczów; 3- Zlecił pan przebudowę drogi/ skrzyżowania przy "Muzeum Hutnictwa"; 0!!!! - sprzedał pan pod budowę Apartamentów Parkowa rezerwę terenu po którym mogła przebiegać Chorzowska Obwodnica. To nie "hejt" to fakty i niech Pan łaskawie się do tego ustosunkuje ... I może jeszcze wyjaśni Pan co stało się z cegłą klinkierową w WPKiW - w czasach Pana Gospodarowania tymże Parkiem ! !! !!!Data dodania komentarza: 8.06.2025, 09:49Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: ChorzowianinTreść komentarza: Ten cały Franta to powinien się pod ziemie zapaść - dupcy o likwidacji estakady - a nie zabierał głosy jak sprzedawano działki pod Apartamenty Parkowa - stojące na terenie po którym mogła przebiegać obwodnica. Willa Reden to koszmarek wybudowany na terenie Parku - znowu pytanie kto wydał taką decyzję. Gdzie był ten cały Franta jak na rynku - chorzowskim - zrobiono betonoze? Jakoś nie protestował jak na Rynku zrobiono "centrum przesiadkowe !!! Jakoś nie słyszałem by twierdził że budowa "tężni" przy "pętli autobusowej" jo delikatnie mówiąc "nieporozumienie" !!!! Dupcy o rozłożeniu ruchu na inne drogi a większość miast - Warszawa, Kraków, Oświęcim i nawet malutka Góra Kalwaria budują obwodnice !!! Teraz nie ma alternatywy dla Estakady.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 09:09Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: ChorzowianinTreść komentarza: Co do zawalenia - tylko w tym przypadku Kotala ma rację, Miał czas by po zakończeniu remonty wszcząć działania na projekt i budowę obwodnicy! A co zrobił - sprzedał pod budowę Apartamentów Parkowa teren po którym ta obwodnica miała i mogła przebiegać! To winna zbadać prokuratura - bo ma to znamiona działania na szkodę miasta i Metropolii !!!!Data dodania komentarza: 8.06.2025, 08:58Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działania
Reklama