Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 03:34
Reklama

Kto zdobędzie Złote Kolce 2023? Przed nami gala na Stadionie Śląskim! 

Kto zdobędzie Złote Kolce – przyznawaną od 1970 roku najbardziej prestiżową nagrodę w polskiej lekkoatletyce – dowiemy się już 7 października podczas uroczystej gali która, podobnie jak przed rokiem, zostanie zorganizowana na Stadionie Śląskim. 
Kto zdobędzie Złote Kolce 2023? Przed nami gala na Stadionie Śląskim! 

Dobiegł końca kolejny sezon lekkoatletyczny. Ostatnie miesiące były bogate w wydarzenia – polscy lekkoatleci zdobywali medale halowych mistrzostw Europy, mistrzostw świata, a na Stadionie Śląskim zostali drużynowymi wicemistrzami Europy. Polski etap Diamentowej Ligi – Silesia Memoriał Kamili Skolimowskiej – okazał się najlepszym mityngiem zorganizowanym na świecie w roku 2023 zaraz po finale Diamentowej Ligi w Eugene. 

Po tak intensywnym sezonie czas na podsumowanie. Tradycyjnie odbędzie się ono podczas Gali Orlen Złote Kolce Śląskie 2023. 7 października na Stadionie Śląskim – Narodowym Stadionie Lekkoatletycznym – wręczone zostaną liczne wyróżnienia, a najważniejszym będą, przyznawane od przeszło pół wieku, Złote Kolce. 

– Walka o Złote Kolce, czyli najbardziej prestiżową nagrodę w polskiej lekkoatletyce zawsze była pasjonująca. Smaku dodaje jej fakt, że na ostateczny wynik zawodnika składa się wiele elementów. To nie tylko zdobyte medale, ale też miejsca w tabelach czy lokaty w prestiżowych cyklach World Athletics – zauważa wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki Tomasz Majewski, który po prestiżową nagrodę sięgał jako zawodnik dwukrotnie – w 2008 i 2012 roku, gdy zdobywał mistrzostwo olimpijskie.

Podczas uroczystej Gali Orlen Złote Kolce Śląskie 2023, której sponsorami są Grupa Orlen oraz województwo śląskie, zostaną także wręczone nagrody w takich kategoriach jak Trener Roku 2023, Odkrycie Roku 2023 czy Impreza Roku 2023. Specjalne podziękowania zostaną złożone na ręce partnerów i sponsorów.

Złote Kolce, nagroda której inicjatorem był nieżyjący już redaktor Andrzej Gowarzewski, wręczana jest od 1970 roku. Jej pierwszymi laureatami byli Teresa Sukniewicz i Henryk Szordykowski. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama