Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Silesia Półmaraton tym razem wiosną. Wkrótce ruszają zapisy!

Każdy maratończyk, który miał dylemat czy startować na królewskim dystansie, czy wybrać półmaraton, teraz będzie mógł pobiec na obu tych dystansach. Wszystko za sprawą zapowiedzianej przez organizatorów zmiany terminu jednego z wydarzeń.
Silesia Półmaraton tym razem wiosną. Wkrótce ruszają zapisy!

Silesia Marathon to od wielu lat jedna z najważniejszych imprez biegowych w kraju, która na swój start przyciąga tysiące biegaczy spragnionych niezapomnianych sportowych wrażeń. Niespotykana nigdzie indziej trasa prowadząca przez najpiękniejsze zakątki czterech śląskich miast, perfekcyjna organizacja biegu, tysiące kibiców i meta na wyjątkowym Stadionie Śląskim – to składowe tego wydarzenia, które biegacze cenią sobie najbardziej.

W ostatnich latach podczas organizowanej jesienią imprezy, uczestnicy mieli do wyboru aż trzy dystanse, tj. maraton, ultramaraton oraz półmaraton. W tym roku nastąpią jednak pewne zmiany.

Czas rozpocząć przygotowania na maj!

Jak zapowiadają organizatorzy wydarzenia, w tym roku biegacze nie będą musieli wybierać między półmaratonem a maratonem, bowiem ten pierwszy odbędzie się wiosną.

- Dziś niewiele osób pamięta, ale organizowaliśmy już wcześniej biegi w osobnych terminach. Dziś wracamy na wiosenny start do Katowic, gdzie 19 lat temu powstał nasz półmaraton – wówczas pod nazwą Półmaraton 4energy. 1 maja wystartujemy i finiszować będziemy w katowickiej Strefie Kultury miejscu, które jeszcze nie gościło tak dużego wydarzenia sportu masowego - mówi Bohdan Witwicki, dyrektor biegu.

Trasa półmaratonu wytyczona została ulicami stolicy regionu. Zawodnicy pobiegną m.in. przez osiedle Paderewskiego, katowicką Dolinę Trzech Stawów czy "kultowy" Nikiszowiec, skąd wrócą z powrotem do centrum.

To jednak nie koniec sportowych wrażeń na ten dzień. 1 maja odbędzie się również inna impreza, dedykowana zarówno wytrawnym biegaczom, jak i wszystkim miłośnikom aktywności na świeżym powietrzu.

- Razem z Silesia Półmaratonem wystartuje Bieg Bohaterów. To ciepło odbierane wydarzenie, w którym wystartować może każdy – bez względu na wiek z uwagi na krótki, 5-kilometrowy dystans. 4. edycja Biegu Bohaterów to okazja by przeżyć sportowe emocje, ale też szansa by upamiętnić 20. rocznicę wstąpienia Polski do Unii Europejskiej - podkreślają organizatorzy.

Zapisy na oba biegi startują 18 stycznia. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronach silesiapolmaraton.pl oraz biegbohaterow.pl.

Co czeka nas jesienią?

Tradycyjnie już, w pierwszą niedzielę października (06.10.) spodziewać się możemy biegowego święta z startem i metą na Stadionie Śląskim, na które to złoży się 16. Silesia Marathon oraz mierzący 50 kilometrów 6. Silesia Ultramaraton. Czy to oznacza, że jesienią nie zaplanowano żadnego biegu towarzyszącego, krótszego od królewskiego dystansu?

- Jesteśmy w trakcie ustalania szczegółów wiosennego wydarzenia, natomiast szczegółowy program biegów na 6 października jeszcze nie jest zatwierdzony. Na pewno podamy taką informację po sfinalizowaniu ustaleń - odpowiada nam Barbara Łabus z Fundacji Silesia Pro Activ.

Póki co, już od miesiąca trwają zapisy na wyżej wymienione biegi, tj. maraton i ultramaraton. Każdy, kto chciałby wziąć w nich udział, powinien wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny >>TUTAJ<<. Decyzję o starcie warto podjąć jak najszybciej, ponieważ tylko do końca lutego obowiązywać będzie najniższa opłata startowa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama