Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 15 grudnia 2025 04:31
Reklama Baner reklamowy
ReklamaBudowa i remont na Ceneo

Do trzech razy sztuka

Władze Chorzowa wspólnie z Tramwajami Śląskimi ogłosiły przetarg na wykonanie projektu polegającego na skomunikowaniu ul. Katowickiej z terenami przemysłowymi, poprzemysłowymi i inwestycyjnymi znajdującymi się pomiędzy ul. Metalowców a ul. Siemianowicką. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu braku ofert, drugi z powodu cen znacznie przewyższających budżet zamówienia. Teraz władze miasta zamierzają okroić zamówienie i ogłosić trzeci przetarg.
Do trzech razy sztuka

W ramach przedsięwzięcia ul. Metalowców miała zostać przedłużona i poprowadzona aż do ul. Siemianowickiej. Jak poinformował nas jednak zastępca prezydenta miasta ds. technicznych i rozwoju, trzeci przetarg nie będzie już uwzględniać rozbudowy ul. Metalowców i stworzenia połączenia drogowego oraz tramwajowego z Chorzowem Starym. - Inwestycja zostanie okrojona, co nie oznacza, że całkowicie zrezygnujemy z realizacji tych planów. W pierwszej kolejności skupimy się na skomunikowaniu terenów, na których powstanie wkrótce Muzeum Hutnictwa. Później pójdziemy o krok dalej i postaramy się o realizację dalszej części tego przedsięwzięcia – mówi Marcin Michalik.

Podmioty zainteresowane wykonaniem projektu mogły złożyć ofertę do 7 lutego. Wstępne projekty budowlane miały powstać do 30 kwietnia, a cała dokumentacja - do 30 października br. Okazało się jednak, że wymagania finansowe firm znacznie przekraczają budżet zamówienia, który wynosi 496 tys. zł (250 tys. zł po stronie miasta i 246 tys. zł po stronie Tramwajów Śląskich). - Przetarg został unieważniony. Zgłoszone oferty przewyższały wartość zamówienia nawet kilkukrotnie – zaznacza wiceprezydent Marcin Michalik. Spółka Sweco Consulting zaoferowała cenę 1 mln 33 tys zł (odpowiednio 775 tys. zł i 553 tys. zł), a spółka PBW Inżynieria – aż 2 mln 31 tys zł (odpowiednio: 1,39 mln zł i 920 tys. zł).

Plany od samego początku zakładały, że inwestycja zostanie podzielona na kilka odrębnych zadań. Pierwsze z nich będzie polegać na przebudowie dwutorowego torowiska tramwajowego w Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców oraz budowę nowej tramwajowej linii dwutorowej wzdłuż Metalowców do ulicy Kasprowicza. Władze miasta dopuszczają możliwość przesunięcia istniejącej trakcji w kierunku wschodnim.

W ramach drugiego zadania przewidziana jest rozbudowa skrzyżowania ulicy Katowickiej z ul. Krakusa, a także stworzenie nowego odcinka drogi, będącego przedłużeniem ul. Metalowców. Jeśli ta część inwestycji zostanie w całości zrealizowana, połączenie zostanie poprowadzone aż do ul. Siemianowicką, w rejonie skrzyżowania z ul. Poznańską, Krakowską i Kasprowicza. W okolicy Placu Powstańców ma również powstać przejście podziemne pod ul. Katowicką, a w rejonie ul. Metalowców i ul. Krakusa – zintegrowany przystanek tramwajowo-autobusowy.

W ramach inwestycji, nad torami tramwajowymi, ma powstać również obiekt mostowy, co ma związek z planami wybudowania w przyszłości obwodnicy Chorzowa, która również miałaby przebiegać terenami, na których dawniej znajdowała się Huta Kościuszko.

 

Fot.: www.chorzow.ukosne.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze

Autor komentarza: slazakTreść komentarza: Az wstyd tu mieszkać. Kiedyś byłem dumny z tego...Data dodania komentarza: 14.12.2025, 06:02Źródło komentarza: Wiemy już, gdzie mieszka najwięcej dłużników. Jak w zestawieniu wypadli chorzowianie?Autor komentarza: TurTreść komentarza: Po co przejscie skoro tramwajem nie można nigdzie pojechać. Jestem ciekaw kiedy zawiąże się wreszcie inicjatywa odwołania michasia i jego rady.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 14:43Źródło komentarza: Przejście podziemne dla pieszych pod ulicą Katowicką w końcu zostało otwarte!Autor komentarza: icekTreść komentarza: Chyba Redakcja o czymść zapomniała. Jeśli macie 400 mln długu to największym kosztem są odsetki od tego długu, szacuję 20 mln rocznie (5%).Data dodania komentarza: 13.12.2025, 12:57Źródło komentarza: Budżet Chorzowa 2026: historyczne dochody, rekordowy deficyt. Oto lista najważniejszych wydatków inwestycyjnychAutor komentarza: Synek z CwajkiTreść komentarza: Tylko że miasta ościenne nie są zainteresowane sfinansowaniem remontu albo odbudowy estakady. Ta sytuacja doskonale pokazuje impotencję metropolii. Problem estakady to właściwie nie jest problem Chorzowa, ale Bytomia i Katowic. To jest problem całej Metropolii, która umywa ręce i mówi, że nie da pieniędzy. Jeżeli nie zjednoczymy się w jedno miasto, to rozrobnieni upadniemy.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:20Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: RepRezentantTreść komentarza: Wszystko jasne, mieszkańcy którzy żyją na krechę wybrali sobie prezydenta, który wybuduje kolejny stadion na krechę XD ten cały Chorzów nadaję się tylko do utylizacji, straszna bieda umysłowa u WasData dodania komentarza: 12.12.2025, 10:54Źródło komentarza: Wiemy już, gdzie mieszka najwięcej dłużników. Jak w zestawieniu wypadli chorzowianie?Autor komentarza: kibicTreść komentarza: W prawdzie kibole go wybrali ,ale co oni na to.Może by ten z Radzionkowa zapytał by mieszkańców.Robi wszystko by go odwołać.Data dodania komentarza: 11.12.2025, 20:28Źródło komentarza: Stadion w zamian za przyłączenie Chorzowa do Katowic? “Prezydent mówił, że byłby w stanie to zrobić”
Reklama
Reklama
Reklama