Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kolarstwo górskie w olimpijskiej odsłonie

Już w ten weekend (13 i 14 maja) blisko 260 studentek i studentów z 46 uczelni wyższych zmierzy się z trasą cross-country wyznaczoną w Parku Śląskim. Powalczą o medale w ramach Akademickich Mistrzostw Polski MTB.
Kolarstwo górskie w olimpijskiej odsłonie

Specjaliści od olimpijskiej formuły kolarstwa górskiego, czyli XCO przyjedzie do Chorzowa walczyć o tytuł akademickiego mistrza Polski. Koszulek bronią Aleksandra Podgórska i Jakub Zamroźniak w wyścigu na czas oraz ponownie Podgórska i Maciej Jeziorski w wyścigu ze startu wspólnego.

 

Powrót po dziesięciu latach

Po kilku latach organizacji imprezy w Przesiece i Jeleniej Górze, impreza tym razem rozegrana zostanie na Śląsku, gdzie ostatni raz gościła w 2007 roku w Cieszynie. Rywalizacja odbędzie się jak zwykle w olimpijskiej odmianie kolarstwa górskiego czyli cross-country. Składać się będzie z jazdy indywidualnej na czas oraz wyścigu ze startu wspólnego.

Wśród zawodników znajdą się czołowi kolarze górscy będący w kadrze narodowej, jak również zwykli pasjonaci uprawiający kolarstwo amatorsko. Areną zmagań będzie Park Śląski w Chorzowie, który wielokrotnie gościł różne imprezy sportowe, jednak po raz pierwszy będą to zawody kolarskie tej rangi. Tutejsza sieć alejek, ścieżek, oraz naturalne i sztuczne przeszkody z pewnością pozwolą na wyznaczenie trudnej, a zarazem widowiskowej rundy.

Dobre sportowe widowisko

– Mimo że trasa jest łatwiejsza niż ta z ostatnich lat, wyznaczona runda zawiera kilka ciekawych, technicznych sekcji, a przede wszystkim blisko 300 metrów przewyższenia na okrążeniu. Możemy więc być pewni dobrego sportowego widowiska – mówi Grzegorz Miedziński, wieloletni organizator AMP w kolarstwie.

Organizatorzy przygotują także kilka atrakcji dla uczestników i kibiców. Wszyscy zgromadzeni przy Dużym Kręgu Tanecznym, czyli w strefie startu i mety zawodów, będą mogli obejrzeć wystawę samochodową oraz sprawdzić nowości produktowe kilku firm z branży rowerowej. Ponadto w sobotę 13 maja około południa odbędą się mini-wyścigi dla dzieci (4-8 lat).

– Będzie to krótka runda raczej w formie zabawy niż wielkiej rywalizacji. Dlatego zapraszamy do kibicowania całe rodziny, aby dzieci mogły też poczuć klimat zawodów – wyjaśnia Miedziński.

PROGRAM:
Piątek 12 maja 2017
16:00 - 19:30 – weryfikacja (Hotel Best Western)
20:00 - odprawa techniczna (Hotel Best Western)
Sobota 13 maja 2017
10:30 - wyścigi indywidualny na czas kobiet
12:00 - wyścigi indywidualny na czas mężczyzn
Niedziela 14 maja 2017
10:00 - wyścig ze startu wspólnego kobiet
12:30 - wyścig ze startu wspólnego mężczyzn
ok. 15:30 dekoracja zwycięzców i zakończenie mistrzostw

 

Źródło: Park Śląski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TomaszTreść komentarza: Kotala niech już zamilczy. A wojewoda niech weźmie na siebie odpowiedzialność jak chce ponownego otwarcia tej ruiny estakady. Typowa tuskoobłuda.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 18:27Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: haTreść komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania" No nie dziwie się :DData dodania komentarza: 7.06.2025, 12:59Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Ant manTreść komentarza: Hejt zapanował na chorzowskich social mediach to fakt. Kibolskie grupy opanowały internet, z jednej strony są to „pożyteczne głupki” takie bezrefleksyjne!! Ale także całe farmy ich trolli. Oskarżenia, wulgaryzmy, epitety różnego rodzaju mogą jak widać po ostatnich wyborach namieszać ludziom w głowach. Fb powinien monitorować i usuwać konta trolli. Nie robi tego bo zasięgi się liczą.Data dodania komentarza: 7.06.2025, 09:36Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama