Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 9 czerwca 2025 23:22
Reklama
Reklama

Tramwaje wróciły na ul. 3 Maja! [ZDJĘCIA]

Wstrzymanie ruchu tramwajowego na ul. 3 Maja można zaliczyć już do przeszłości. Dzisiaj, po trzech latach przerwy, tramwaje wróciły na tory.
Tramwaje wróciły na ul. 3 Maja! [ZDJĘCIA]

Na tę informację chorzowianie musieli czekali dość długo, bo dokładnie od stycznia 2020 roku. To właśnie wtedy w związku z modernizacją ul. 3 Maja została zawieszona kursująca tamtędy linia nr 11.

Od tego czasu został przeprowadzony szereg prac związanych nie tylko z drogą, chodnikami, miejscami parkingowymi, ale też przystankami i samym torowiskiem.

- W ramach przebudowy ul. 3 Maja dobudowany został drugi tor, tym samym cała trasa tramwajowa na ul. 3 Maja jest dwutorowa, co przełoży się na skrócenie czasu przejazdu w porównaniu do stanu sprzed inwestycji. Diametralnie odmieni się również komfort podróży, bo bardzo mocno wyeksploatowane torowisko zostało zastąpione nowym równym torem, po którym tramwaje pojadą gładko i znacznie ciszej. Ten pozytywny efekt odczują też mieszkańcy ul. 3 Maja, którzy przed modernizacją narzekali na hałas i wibracje emitowane przez tramwaje. Nowe są także przystanki tramwajowe, w tym typu wiedeńskiego, umożliwiając pasażerom komfortowe i łatwe wsiadanie oraz wysiadanie z tramwajów - informowała spółka Tramwaje Śląskie S.A.

Wraz z nadejściem nowego roku ul. 3 Maja została w pełni oddana do ruchu kołowego, jednak z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac związanych z zasilaniem, na tramwaje trzeba było jeszcze trochę poczekać. W końcu dzisiaj, tj. 23 stycznia przywrócono ruch tramwajowy i na torach pojawiła się, ku zdziwieniu mieszkańców, nie linia nr 11, a linia nr 10, co jest spowodowane innymi przebudowami prowadzonymi aktualnie na terenie miasta.

Linia nr 10 kursować będzie średnio co 15 minut w relacji między pętlą w Chebziu a pętlą przy Szkole Medycznej w Bytomiu. Dokładny jej rozkład wraz z rozmieszczeniem przystanków można znaleźć >>TUTAJ<<.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Łukasz 25.01.2023 09:02
Do Pana Jim, Rozumiem, że to Internet i bezpieczna anonimowość pozwala na chamskie odzywanie się. Proszę się jednak od nich powstrzymać wobec mnie na przyszłość. Co do szlifierek - tramwaje głucho dudnią przejeżdżając też po nowych torach na świeżo remontowanych odcinkach (np. Katowicka w Bytomiu). Także to nie ma związku, no chyba, że podczas remontu instalowane są krzywe szyny... Nie ma czegoś takiego jak cichy tramwaj, przynajmniej nie w gęstej zabudowie, gdzie drży i dudni od niego cała ziemia i budynki dookoła, a hałas jest potęgowany przez odbijanie się od ścian budynków.

.. 24.01.2023 14:23
Przed remontem tramwaj nr 11 w stronę Chebzia zatrzymywał się na przystanku Chorzów Floriańska, przy wylocie ulicy Miarki, obecnie się nie zatrzymuje i trzeba drałować na Styczyńskiego. Jak zwykle, dobre i funkcjonalne rozwiązanie decydentom przeszkadzało i trzeba było zamienić je na GORSZE.

Jim 24.01.2023 12:36
Bzdury wypisujecie, dzieci. Na całym świecie w cywilizowanych miastach nocami jeżdżą tramwaje szlifierki i na mokro bezgłośnie polerują szyny, tam bieg tramwajów jest szelestem a nie łomotem.

Łukasz 24.01.2023 10:11
Odnośnie tramwajów na 1 maja w Katowicach - jestem z Bytomia, ale przechodziłem w niedzielę Warszawską w Katowicach. Ładny dzień, cisza i spokój i nagle słychać głośny huk i łoskot jakby czołg jechał. Zza zakrętu wyłonił się tramwaj... Jadący oczywiście po niedawno remontowanym torowisku, z czego jak widać niewiele wynika.

Łukasz 24.01.2023 10:07
Zgadzam się. W XXI wieku tramwaje w starej, gęstej zabudowie tuż pod oknami ludzi to przeżytek. Gdyby na takich ulicach puścić autobusy elektryczne, byłaby cisza i ludzie mogliby żyć. Tramwaje to wynalazek z początku XIX wieku, gdy ludzkość nie znała jeszcze opon i wtedy miały sens - były o niebo lepsze niż dyliżansy na drewnianych kołach podskakujące po dziurawych drogach. Obecnie uporczywe trzymanie się tramwaji większego sensu nie ma.

Tadeo 24.01.2023 07:49
Tylko nie wierzcie w ciszę! Mieszkam przy ul. 1 Maja w Katowicach, gdzie też kilka lat temu zrobiono nowe torowiski (szyny w gumie, bajery itp.) i hałas jest jaki był. Na dodatek jest to główny szlak do zajezdni Zawodzie i jak o 4:00 tramwaje ruszają (co minutę, albo i częściej), to zapomnij o spaniu! Pozdrawiam

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: ŚlązakTreść komentarza: To dlatego brak sensownego rozwoju okolic gdzie stoją budynki! System komunistyczny nadal ma się dobrze!Data dodania komentarza: 9.06.2025, 08:15Źródło komentarza: "Czas na zmiany" w Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej? Frekwencja zaskoczyła, wybory odroczoneAutor komentarza: ChorzowianinTreść komentarza: Co za cisza -to jest to . Estakada? zburzyć jak najszybciejData dodania komentarza: 8.06.2025, 12:54Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: Marcin. MTreść komentarza: A ja widzę że masz problem do Szymona teraz możesz miećjedynie do grabiarzy Chorzowa problem Kotali i Michalinka tam se swoje żale wypisujData dodania komentarza: 8.06.2025, 10:53Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: Mieszkaniec ChorzowaTreść komentarza: Panie Kotala -po zakończeniu remontu estakady - miał Pan 10 lat na znalezienie rozwiązania problemu! A co Pan zrobił? 1- Zabetonował rynek; 2- na tym "rynku" wybudował Pan "Centrum Przesiadkowe" /które ze względu na układ jest po prostu niebezpieczna dla przesiadkowiczów; 3- Zlecił pan przebudowę drogi/ skrzyżowania przy "Muzeum Hutnictwa"; 0!!!! - sprzedał pan pod budowę Apartamentów Parkowa rezerwę terenu po którym mogła przebiegać Chorzowska Obwodnica. To nie "hejt" to fakty i niech Pan łaskawie się do tego ustosunkuje ... I może jeszcze wyjaśni Pan co stało się z cegłą klinkierową w WPKiW - w czasach Pana Gospodarowania tymże Parkiem ! !! !!!Data dodania komentarza: 8.06.2025, 09:49Źródło komentarza: Andrzej Kotala: "Fala hejtu zniechęciła mnie do kandydowania"Autor komentarza: ChorzowianinTreść komentarza: Ten cały Franta to powinien się pod ziemie zapaść - dupcy o likwidacji estakady - a nie zabierał głosy jak sprzedawano działki pod Apartamenty Parkowa - stojące na terenie po którym mogła przebiegać obwodnica. Willa Reden to koszmarek wybudowany na terenie Parku - znowu pytanie kto wydał taką decyzję. Gdzie był ten cały Franta jak na rynku - chorzowskim - zrobiono betonoze? Jakoś nie protestował jak na Rynku zrobiono "centrum przesiadkowe !!! Jakoś nie słyszałem by twierdził że budowa "tężni" przy "pętli autobusowej" jo delikatnie mówiąc "nieporozumienie" !!!! Dupcy o rozłożeniu ruchu na inne drogi a większość miast - Warszawa, Kraków, Oświęcim i nawet malutka Góra Kalwaria budują obwodnice !!! Teraz nie ma alternatywy dla Estakady.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 09:09Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: ChorzowianinTreść komentarza: Co do zawalenia - tylko w tym przypadku Kotala ma rację, Miał czas by po zakończeniu remonty wszcząć działania na projekt i budowę obwodnicy! A co zrobił - sprzedał pod budowę Apartamentów Parkowa teren po którym ta obwodnica miała i mogła przebiegać! To winna zbadać prokuratura - bo ma to znamiona działania na szkodę miasta i Metropolii !!!!Data dodania komentarza: 8.06.2025, 08:58Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działania
Reklama