Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Przebudowa ul. Truchana dobiega końca. Ruszył ostatni etap prac

Jak poinformował Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie, 8 kwietnia rozpoczął się IV i ostatni etap przebudowy ul. Truchana. Zmotoryzowanych czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu.
Przebudowa ul. Truchana dobiega końca. Ruszył ostatni etap prac

Trwająca od czerwca ubiegłego roku przebudowa ul. Truchana, to jedna z ważniejszych inwestycji drogowych, realizowanych aktualnie w naszym mieście. Roboty budowlane mają objąć zarówno jezdnię jak i chodniki na odcinku od ul. Strzelców Bytomskich do ul. Sienkiewicza, jednak na tym nie koniec. Przebudowana zostanie istniejąca tam kanalizacja ogólnospławna, sieć oświetlenia będzie zmodernizowana, a dodatkowo przy ulicy pojawią się nasadzenia roślin.

W poniedziałek ruszył IV etap prac

Zgodnie z informacją przekazaną przez chorzowski MZUiM, w poniedziałek 8 kwietnia przebudowa ul. Truchana wkroczyła już w ostatnią fazę.

- Ze względu na zakres i technologię prowadzonych robót został wyłączony z ruchu odcinek jezdni ul. Truchana od skrzyżowania z ul. B. Chrobrego do ul. Sienkiewicza, za wyjątkiem dojazdu do posesji. Przy czym dojazd do posesji nr 2-18 ul. Truchana możliwy jest od strony ul. Sienkiewicza, natomiast do nr 19-72 od strony ul. Strzelców Bytomskich. Zostało również zamknięte na czas prowadzonych prac skrzyżowanie ul. Żeromskiego z ul. Truchana - czytamy w komunikacie zamieszczonym przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie.

Objazd do ul. Sienkiewicza w kierunku ul. Żeromskiego odbywa się teraz ulicami: Floriańską, Filarową, Styczyńskiego, Raciborską, Zabrską, Głogowską, Strzelców Bytomskich, Truchana, Chrobrego i Mielęckiego. Natomiast dojazd do ul. Sienkiewicza odbywa się ulicami: Strzelców Bytomskich, Głogowską, Zabrską, Raciborską, Styczyńskiego, Filarową i Floriańską.

Jak deklaruje wykonawca, roboty zakończą się pod koniec czerwca 2024 roku.

źródło: MZUiM Chorzów


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama