Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kolejne ferie z Kolejami Śląskimi za złotówkę

W poniedziałek ruszyła sprzedaż biletów za 1 zł w ramach feryjnej oferty Kolei Śląskich.
Kolejne ferie z Kolejami Śląskimi za złotówkę

Autor: Anna Lewańska

Źródło: Koleje Śląskie

Od 15 lutego do 2 marca dzieci i młodzież od 4. do 18. roku życia będą mogły podróżować pociągami Kolei Śląskich za symboliczną złotówkę. Dzięki współpracy przewoźników, za złotówkę będzie można również przemieszczać się pociągami Polregio i Kolei Małopolskich na odcinkach Katowice – Kraków Płaszów oraz Bielsko-Biała Główna – Zakopane.

Promocyjny bilet Kolei Śląskich można kupić w aplikacji Kaeśka i w kasach biletowych lub w dniu wyjazdu u drużyn konduktorskich. Podczas podróży trzeba mieć przy sobie ważny dokument uprawniający do ulgowego przejazdu, np.: legitymację szkolną lub legitymację dziecka z niepełnosprawnością, a w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym dowolny dokument potwierdzający wiek.

Jazda bez limitu

Oferta nie jest limitowana, więc można kupić nieograniczoną liczbę biletów promocyjnych. Przejazdy za złotówkę obowiązują we wszystkich pociągach Kolei Śląskich z wyjątkiem odcinka transgranicznego między Chałupkami a Bohuminem. Warto pamiętać, że promocja dotyczy dzieci od czwartego roku życia, bo młodsze korzystają z ulgi ustawowej 100 proc. i ich przejazd zawsze jest nieodpłatny.

Pociągiem od najmłodszych lat

Ferie zimowe to doskonały czas na odkrywanie malowniczych zakątków województwa śląskiego i okolic z rodziną i bliskimi. Pociągami Kolei Śląskich dotrzemy między innymi do Wisły, Ustronia, Zwardonia, Zakopanego i na Jurę Krakowsko-Częstochowską. Koleje Śląskie coraz częściej są wybierane także, jako pierwszy etap dalekich podróży dzięki połączeniu z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. – Wspólnie z Kolejami Śląskimi regularnie korzystamy z takich okazji jak ferie czy wakacje, aby promować transport kolejowy wśród najmłodszych pasażerów – mówi Grzegorz Boski, wicemarszałek Województwa Śląskiego. Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich dodaje, że w 2024 roku z przejazdów za 1 zł w trakcie ferii skorzystało blisko 113 tys. pasażerów.

Rodzinne podróże przez cały rok

Koleje Śląskie rodzinne przejazdy pociągami promują nie tylko w ferie. Dzięki całorocznej ofercie „Rodzina” rodzice podróżujący z dziećmi do 16. roku życia mogą kupować bilety z 30-procentową zniżką. Szczegóły i regulamin ofert jest dostępny na stronie www.kolejeslaskie.pl w zakładce „Dla Podróżnych”.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama