Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Wyburzanie "Fali" ruszyło. Wkrótce obiekt zyska nowe życie! [ZDJĘCIA, WIDEO]

W minionym tygodniu rozpoczęła się rozbiórka obiektów na terenie kąpieliska "Fala" w Parku Śląskim. To pierwszy etap prac, których finałem ma być oddanie do użytku najnowocześniejszego kompleksu basenowego pod chmurką w całym regionie!
Wyburzanie "Fali" ruszyło. Wkrótce obiekt zyska nowe życie! [ZDJĘCIA, WIDEO]

Powstałe w latach 60. ubiegłego wieku kąpielisko "Fala" było uznawane za jedną z największych atrakcji ówczesnego Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku, która przyciągała do siebie prawdziwe tłumy. Niestety przez kilkadziesiąt lat obiekt nie doczekał się poważniejszego remontu, przez co wraz z upływem czasu zaczął sukcesywnie niszczeć. Siedem lat temu konieczne było zamknięcie "Fali", jednak jak się okazuje wszystko, co najlepsze jeszcze przed nią.

W marcu bieżącego roku w Urzędzie Marszałkowskim podpisano umowę na modernizację kultowego kąpieliska, dzięki czemu ma zyskać ono nowe życie.

- Prace związane z modernizacją Parku Śląskiego trwają od kilku lat. Po Ogrodzie Japońskim, remoncie Kręgów Tanecznych, wielkiej inwestycji jaką była totalna przebudowa Planetarium Śląskiego i rozpoczętych niedawno pracach przy Kanale Regatowym, czas na miejsce kultowe – "Falę", która pozostanie przy swojej historycznej lokalizacji - zaznacza Marszałek Województwa Śląskiego Jakub Chełstowski. - Remont będzie możliwy dzięki programowi Jessica, z którego środki udało się pozyskać jeszcze dzięki poprzedniemu zarządowi województwa, na czele z panem marszałkiem województwa Wojciechem Saługą oraz aktualnemu wsparciu Sejmiku. Łącznie będzie to ponad 135 mln zł. "Fala" to wyjątkowa przestrzeń rekreacyjna w sercu Śląska, nowoczesny i przyjazny rodzinom obiekt. Co ważne, czas oczekiwania na realizację tej inwestycji nie będzie długi, bo zajmie raptem 1,5 roku - dodaje marszałek Chełstowski. 

Zaledwie trzy tygodnie po podpisaniu umowy na terenie dawnego kąpieliska ruszyły prace rozbiórkowe, czego widać już pierwsze efekty.

W przyszłości nowa "Fala" będzie wypełniona atrakcjami - miejscami do zabawy i rekreacji staną się basen z charakterystyczną falą, dzika rzeka, wodny gejzer, niecka z biczami wodnymi oraz wodny taras. Lustro wody ma wynieść łącznie aż 3500 metrów kw, a wokół pojawi się plaża z leżakami.

- Dla fanów sportowego pływania dostępne będą trzy tory pływackie po 25 metrów długości każdy. Co ważne, zachowana zostanie kultowa wieża do skoków z dwoma poziomami - 3 i 5 metrów, będzie za to unowocześniona i odświeżona. Kto zgłodnieje, apetyt zaspokoi w strefie gastronomicznej. Obiekt zyska m.in. nowe kasy, przebieralnie, małą architekturę oraz zadaszenie, które osłoni gości przed palącym słońcem w oczekiwaniu na wejście na teren obiektu - informuje Park Śląski.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to przebudowa "Fali" zakończy się we wrześniu 2024 roku.

Fot. Park Śląski



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Edek K.Treść komentarza: Wiadomo, że pan finansista Michałek nie podjąłby się żadnej innej inwestycji poza budową stadionu.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 21:34Źródło komentarza: Prezydent zamyka estakadę, wojewoda przywraca kolej i nakazuje kolejne działaniaAutor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:33Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: MikołówTreść komentarza: W Mikołowie mamy dziś podobny problem, który kiedyś doprowadził do katastrofalnej decyzji o estakadzie w Chorzowie. Tylko że u nas zamiast drogi, planują puścić szybką kolej – i to przez sam środek miasta. CPK forsuje wariant W72 Kolei Dużych Prędkości, który przecina centrum naszego, 800-letniego Mikołowa. Pociągi miałyby jechać między blokami, domami, przez chronione tereny zielone. Miejscami tylko 20 metrów od bloków ma pędzić 180 składów dziennie. Przez miasto, które – tak jak Chorzów – było przez lata mocno eksploatowane górniczo. I tu jest ogromne ryzyko. Bo nikt nie uwzględnił, że pod ziemią są jeszcze aktywne wyrobiska, znajdujące się 50 metrów pod potencjalnymi torami, które CPK ignoruje. Przy takiej liczbie i prędkości pociągów, może dojść do pęknięć, uszkodzeń, a nawet katastrof budowlanych i osunięć gruntu. Nikt też nie pokazał rzetelnych analiz, że właśnie ten wariant – przez nasze centrum – jest najlepszy. A przecież są inne możliwości. Patrzymy na Chorzów i widzimy, jak estakada przez rynek zablokowała miasto na dekady. Zbudowano ją, mimo że większość ruchu była tranzytowa. Dziś grozi zawaleniem, a mieszkańcy płacą cenę za błędne decyzje sprzed lat. Nie chcemy, żeby Mikołów był kolejnym miastem, które stanie się ofiarą cudzych planów, bez sensownych konsultacji i szacunku dla ludzi, którzy tu żyją.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 20:31Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"Autor komentarza: AmeliaMTreść komentarza: Teraz mogłaby się wykazać metropolia, do tej pory chwalili się rowerami, apkami i właściwie dobrym PR. Obwodnica, odbudowa estakady, udrożnienie ruchu na bardzo ważnej trasie gmin, które są w metropolii. Zmiana tras autobusów tego nie poprawi, jest częściowym rozwiązaniem - te autobusy też stoją w korkach.Data dodania komentarza: 6.06.2025, 19:56Źródło komentarza: Estakada w Chorzowie się sypie: są wyniki ekspertyzy. Co to oznacza dla kierowców?Autor komentarza: BoloTreść komentarza: Czas zburzyć to dziadostwo i przywrócic rynkowi piękny wyglądData dodania komentarza: 6.06.2025, 16:42Źródło komentarza: Poseł Konfederacji wnosi w Sejmie o pomoc w odbudowie estakadyAutor komentarza: JoannaTreść komentarza: Budynek Cosmo prezentuje się nieźle ale kto wybrał taka lokalizaje?? to zupełnie inna sprawa, przez balkon będą się witać z sąsiednim blokiemData dodania komentarza: 6.06.2025, 09:24Źródło komentarza: Maciej Franta: "W innej sytuacji nikt by nie przetestował zamknięcia estakady"
Reklama